تاریخ: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۰۲
بازدید: ۴۱۱
کد خبر: ۲۷۳۷
سرویس خبر : انرژی

ورود بیش از 7 هزار مگاوات نیروگاه جدید به مدار تولید

می متالز - معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه در سه و نیم سال اخیر 7 هزار و 405 مگاوات نیروگاه وارد مدار شده است، گفت: تا پایان سال 96 نیز حدود 4 هزار مگاوات نیروگاه وارد شبکه برق کشور می‌شود.
ورود بیش از 7 هزار مگاوات نیروگاه جدید به مدار تولید

به گزارش می متالز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، هوشنگ فلاحتیان اظهار کرد: با ایجاد ظرفیت نیروگاهی جدید ظرفیت نیروگاه‌های کشور از 68 هزارمگاوات در پایان سال 95 به 80 هزار مگاوات بالغ خواهد شد.

وی ارتقای راندمان نیروگاه‌ها را از دیگر اقدامات وزارت نیرو در دولت تدبیر و امید دانست و گفت: در نظر است با تبدیل نیروگاه‌های گازی به سیکل ترکیبی این راندمان از 36 درصد به 48 درصد افزایش یابد.

فلاحتیان گفت: امسال اولین نیروگاه کلاس F نیز با راندمان 55 درصد را تا پایان سال 96 وارد شبکه سراسری خواهیم کرد. وی با بیان اینکه در سال گذشته 20 هزار میلیارد تومان در صنعت برق کشور سرمایه‌گذاری شده است، افزود: از این رقم 3 هزار و 560 میلیارد تومان آن در شبکه توزیع بوده است که نسبت به رقم 2 هزار و 500 مگاوات در سال 94 از رشد بالایی برخورداراست.

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه از اول اردیبهشت 95 تا اول اردیبهشت 96، 4 هزار میلیارد تومان نقدینگی وارد صنعت توزیع برق شده است، خاطرنشان کرد: این رقم با توجه به وجود مشکلات کلان در اقتصاد رشد بسیار بالایی است. فلاحتیان با اشاره به تلاش صنعت توزیع برق در کاهش تلفات انرژی در شبکه گفت: در سه سال و نیم اخیر، حجم تلفات از بیش از 15 درصد به 10.7 کاهش یافته است که موجب جلوگیری از هدر رفت انرژی در شبکه شده است.

وی با اشاره به اینکه این امر در اقتصاد مقاومتی نیز دارای اهمیت است، گفت: براساس سهمیه تعیین شده برای وزارت نیرو برای ایجاد نیروگاه جدید سال گذشته 2 هزار و 200 مگاوات نیروگاه وارد مدار شده است در حالی که سهمیه یک هزار و 800 مگاوات بوده و 4 هزار مگاوات بیش از سهمیه در این عرصه کار شده است.

عناوین برگزیده