تاریخ: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۳:۰۱
بازدید: ۵۶۶
کد خبر: ۲۸۱۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

فولاد مبارکه در سنگان کنسانتره سازی می سازد

می متالز - با مشارکت فولاد مبارکه کارخانه کنسانتره سازی 5 میلیون تنی در سنگان و در جوار کارخانه گندله سازی این شرکت ساخته می شود.
فولاد مبارکه در سنگان کنسانتره سازی می سازد

دکتر بهرام سبحانی، مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان ضمن بیان اینکه عملیات نصب تجهیزات کارخانه ۵ میلیون تنی گندله سازی سنگان در خراسان رضوی پایان یافته گفت: شرایط برای آغاز مرحله راه اندازی گرم کارخانه فراهم شده و پس از انجام کنترل های نهایی مشعل های کوره برای ورود به دوره راه اندازی گرم روشن خواهد شد.

وی افزود: احداث این کارخانه در منطقه محروم و مرزی شرق کشور با شرایط فقدان زیرساخت های لازم از جمله گاز، برق و آب، محدودیت و مشکلات خاص خود را داشت که اکنون برخی از این مشکلات و محدودیت ها مرتفع شده و امیدواریم با مساعدت و پشتیبانی مسئولان استانی و کشوری مابقی محدودیت ها نیز مرتفع شود.

وی افزود: با روشن شدن مشعل های کوره کارخانه گندله سازی، عملیات حرارتی شامل خشک کردن نسوزها و گرم کردن تدریجی کوره آغاز و پس از طی این دوره شارژ کنسانتره سنگ آهن به کارخانه و تولید گندله آغاز می شود.

سبحانی به کارخانه تولید کنسانتره سنگ آهن با ظرفیت سالیانه ۵ میلیون تن در سال، در منطقه سنگان اشاره داشت و یادآور شد: این کارخانه هم در همین منطقه در دست احداث است که طبق برنامه باید عملیات نصب تجهیزات آن تا پایان سال جاری خاتمه یابد.

وی در خصوص میزان سرمایه گذاری در این پروژه گفت: شرکت فولاد مبارکه از محل منابع خود برای احداث کارخانه گندله سازی سنگان و تأمین زیرساختها، بالغ بر یک هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه کرده است و تقریبا معادل همین مقدار هم باید در کارخانه کنسانتره سرمایه گذاری کند.

 

منبع: چیلان
عناوین برگزیده