تاریخ: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۵:۳۲
بازدید: ۳۱۸
کد خبر: ۲۸۳۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مهندس تقی زاده :

با تمام توان در جهت اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی گام بر میداریم

می متالز - در نشست اقتصاد مقاومتی منطقه ٧ مدیر عامل گل گهر اخرین دستاوردهای این شرکت در حوزه های مختلف را تشریح کرد
با تمام توان در جهت اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی گام بر میداریم

ناصر تقی زاده عصر یکشنبه سوم اردبیهشت ماه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی (گام دوم مثلث توسعه اقتصادی) در منطقه هفت شامل شهرستان های سیرجان و بردسیر افزود:
میزان تولید در گل گهر برای 24 میلیون تن برنامه ریزی شده است و 20 درصد افزایش تولید در سال جاری  ان شا اله نسبت به مدت مشابه سال قبل محقق خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: قیمت تمام شده محصولات گل گهر کاهش یافته است و در 2 سال گذشته نسبت به سال 93 حدود 10 درصد کاهش قیمت تمام شده را داشته ایم.
معین اقتصادی منطقه هفتم از مناطق هشتگانه اقتصادی استان کرمان به افزایش 143 درصدی صادرات گل گهر اشاره و بیان کرد: در 11 ماه سال گذشته 240 میلیون دلار صادرات از گل گهر به خارج انجام شده است.
وی با بیان اینکه سال گذشته 2 واحد نیروگاه گازی و آهن اسفنجی شماره یک  توسعه اهن و فولاد آماده بهره برداری شد افزود: عملیات اجرایی کارخانه بریکت سازی گرم نیز به زودی  آغاز می شود.
وی گفت: سال گذشته در حوزه حمل و نقل 200 دستگاه کامیون خریداری و به صورت اجاره به شرط تملیک به رانندگان واگذار شده است.
تقی زاده با اشاره به خرید 12 دستگاه لوکوموتیو و 500 واگن در سال گذشته اظهار کرد: امسال یکهزار واگن جدید خریداری خواهد شد تا مشکل حمل و نقل این منطقه حل شود.
وی گفت: مناقصه واحد اکسیژن شماره یک جهان فولاد نیز برگزار شده و این واحد باید طی 2 ماه آینده آغاز به کار کند.
وی با بیان اینکه کارخانه آهک نیز آماده کلنگ زنی است بیان کرد: زمین مورد نیاز برای احداث بیمارستان 128 تختخوابی خریداری شده است.
مدیرعامل مجتمع گل گهر ادامه داد: در شهرستان بردسیر احداث واحد 500 هزار تنی فولاد آلیاژی در دستور کار است و برای اولین بار این واحد با تجهیزات داخلی انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه واحد تولید سه میلیون تن ورق با چهار هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در سال جاری راه اندازی می شود عنوان کرد: واحد ذوب جهان فولاد با ظرفیت یک میلیون تن در حال تکمیل می باشد
وی گفت: فاز دوم نیروگاه بخار در شهریور ماه سال جاری با ظرفیت تولید 180 تا 200 مگاوات اماده افتتاح خواهد بود
تقی زاده  گفت: خط 7 کنسانتره گل گهر تا مهرماه راه اندازی می شود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه با  تمام توان در جهت اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی گام بر میداریم اضافه کرد: ساخت 25 هزار واحد مسکونی  در نظر گرفته شده که در فاز اول ساخت پنج هزار واحد مد نظر است
وی همچنین با بیان اینکه استاندار کرمان دارای روحیه سرشار از نشاط و امید است گفت: روح آنچه رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با اقتصاد مقاومتی تاکید کرده اند در مجموعه گل گهر مورد تاکید واقع شده است.
این نشست در ادامه سفر یک روزه استاندار کرمان به شهرستان های بردسیر و سیرجان و پس از افتتاح چند طرح عمرانی برگزار شد.

منبع: می متالز
عناوین برگزیده