تاریخ: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۱:۰۳
بازدید: ۴۵۶
کد خبر: ۳۱۵۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

هنوز زمینه برای عملیاتی شدن فاز چهارم سیمان دورود فراهم نشده است

می متالز - فاز چهارم کارخانه سیمان دورود همچنان بلاتکلیف است تا وعده وزیر برای اجرای این پروژه روی زمین بماند و موجب انتقاد نماینده مردم در مجلس شود.
هنوز زمینه برای عملیاتی شدن فاز چهارم سیمان دورود فراهم نشده است

احداث فاز چهارم کارخانه سیمان دورود از مصوبات سفرهای هیئت دولت به استان لرستان است که هنوز عملیاتی نشده و به‌عنوان یکی از مطالبات جدی مردم این شهر صنعتی همواره مطرح بوده است.

اجرای این مصوبه ازآنجا اهمیت دارد که احداث فاز چهارم کارخانه سیمان دورود علاوه بر اینکه زمینه توسعه این صنعت بزرگ را در شهرستان دورود فراهم می‌آورد، می‌تواند منجر به انتقال کارخانه سیمان از مرکز شهر و رفع آلودگی هوای دورود به‌عنوان معضلی ۳۰ ساله شود.

 

افزایش ظرفیت تولید با اجرای فاز چهار کارخانه سیمان درود

از سوی دیگر در حال حاضر کارخانه سیمان دورود با فعالیت چند دهه‌ای خود در این شهرستان با معضل فرسوده بودن خطوط تولید مواجه است، موضوعی که موجب افزایش هزینه‌های این واحد صنعتی و درنتیجه به مخاطره افتادن حیات این واحد تولیدی شده است.

همچنین راه‌اندازی فاز چهارم کارخانه بزرگ سیمان دورود علاوه بر توسعه هر چه بیشتر این صنعت در شهرستان دورود زمینه ایجاد اشتغال در این بخش و ارتقای صنعتی دورود را فراهم می‌سازد، موضوعی که به‌راحتی نمی‌توان از کنار آن گذاشت.

با این تفاسیر پروژه فاز چهارم کارخانه سیمان دورود ازآنجا اهمیت دارد که علاوه بر بسترسازی برای خروج این واحد آلاینده از شهر، می‌تواند در راستای افزایش ظرفیت صنعت سیمان لرستان و همچنین به‌کارگیری جوانان جویای کار گامی مؤثر باشد.

کلنگ فاز چهارم کارخانه سیمان دورود در سفر هیئت دولت تدبیر و امید با حضور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی به زمین زده شد و بر اساس مصوبات این سفر باید بانک‌های رفاه و توسعه تعاون به‌صورت کنسرسیومی مبلغ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال به این طرح پرداخت می‌کردند و این در حالیست که به گفته مجید کیانپور نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی هنوز زمینه برای عملیاتی شدن فاز چهارم این کارخانه فراهم نشده است.

 

مسئولان به کلنگی که خود به زمین زده اند احترام بگذارند

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی در سخنانی با بیان اینکه علیرغم پیگیری های متعدد هنوز زمینه برای عملیاتی شدن فاز چهارم سیمان دورود فراهم نشده است عنوان کرد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس سازمان تامین اجتماعی و … قول داده اند که مشکلات بر سر راه این پروژه را بردارند و به مرحله اجرا درآوردند و این در حالیست که هنوز این امر تحقق پیدا نکرده است.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید هر چه سریع تر فاز چهارم کارخانه سیمان دورود اجرایی شود تصریح کرد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر اول هیئت دولت به استان این پروژه را کلنگ زنی کرده است.

کیانپور تاکید کرد: حداقل مسئولان به کلنگی که خود به زمین زده اند احترام بگذارند و هر چه سریع تر این پروژه را اجرایی کنند.

عناوین برگزیده