تاریخ: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۷:۴۸
بازدید: ۴۴۸
کد خبر: ۳۱۸۱
سرویس خبر : انرژی

شل امریکا به تنهایی قادر به تامین نیاز نفتی دنیا نیست

می متالز - طبق گفته مدیرعامل شرکت شورون، نفت شل امریکا به تنهایی نمیتواند تامین کننده نیاز رو به رشد نفت دنیا باشد. تقاضای نفت در دنیا سالانه بیش از یک میلیون بشکه در روز افزایش می یابد که عمده این افزایش مصرف از جانب تولیدکنندگان امریکایی پس از تحول تکنولوژی حفاری است که به آنها اجازه استخراج نفت و گاز از منابع صخره ای شل را می داد.
شل امریکا به تنهایی قادر به تامین نیاز نفتی دنیا نیست

شل قاعدتا می تواند تامین کننده نیاز فعلی و حتی تا چند سال آتی باشد اما به طور حتم منابع نفتی آن رو به کاهش خواهد گذاشت و نیاز به منابع نفتی دیگر از جمله زیردریایی و سایر منابع بیشتر خواهد شد.

اخیرا سرمایه گذاریها در توسعه و اکتشاف نفت بخصوص در حفاریهای گران قیمت مانند حفاری دریایی کاهش یافته و با توجه به کاهش قیمت نفت شرکتهای نفتی تمایل چندانی به صرف هزینه بیشتر در این زمینه ندارند. از طرف دیگر، ادامه این روند ممکن است منجر به کاهش سطح عرضه نفت خام در آینده نیز  بشود.

ثبات قیمت نفت خام در سطح تقریبی 50 دلار در هر بشکه تولید نفت شل را بهبود بخشیده، هرچند این ثبات قیمت در راستای اقدامات اوپک و سایر کشورهای صادرکننده نفت در کاهش تولید و ایجاد تعادل در بازار و سطح ذخیره جهانی بوده است.

گفته می شود اقدامات دونالد ترامپ در بخش انرژی نیز می تواند در روند تولید و اقتصاد تاثیرگذار باشد. وی در اوایل ریاست خود شروع به تجدیدنظر در قوانین مصوب دولت قبل کرد که یکی از این قوانین محدودیتهای اعمالی در زمینه حفاریهای نفتی بود که در جهت کاهش انتشار گازهای گلخانه ای ناشی از کارخانه ها و همینطور تسهیل استاندارهای سوختی تصویب شده بود. در آن زمان بسیاری از دست اندرکاران محیط زیست و دموکراتها اظهار کردند که تصمیم اوباما تاثیر بسزایی در کاهش سهم امریکا در تغییرات آب و هوایی خواهد گذاشت و لغو این دستورات عملا تلاشهای امریکا در کاهش اثرات گرم شدن زمین را از بین خواهد برد.  

منبع: ایفنا
عناوین برگزیده