تاریخ: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۵۰
بازدید: ۳۳۵
کد خبر: ۳۲۲۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس امداد و نجات هلال احمر گلستان:

۱۱۰ امدادگر هلال‌احمر در حال امدادسانی به محبوس‌شدگان معدن آزادشهر هستند

می متالز - رئیس عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان گلستان گفت: از ظهر دیروز تاکنون، ۱۱۰ نیروی امدادگر و واکنش سریع جمعیت هلال‌احمر در حال امدادسانی به محبوس شدگان حادثه معدن آزادشهر هستند.
۱۱۰ امدادگر هلال‌احمر در حال امدادسانی به محبوس‌شدگان معدن آزادشهر هستند

حسن پاک‌نیا صبح امروز در جمع خبرنگاران در حاشیه امدادرسانی در محل معدن آزادشهر اظهار داشت: از زمان وقوع حادثه همه تیم‌های عملیاتی هلال احمر استان در آماده‌باش هستند و با توجه به ضرورت حادثه بالگرد هلال احمر نیز عازم منطقه شده است.

وی افزود: توسط تیم واکنش سریع، مصدومان حادثه به نزدیک‌ترین بیمارستان‌های محل حادثه اعزام شدند و سگ‌های تجسس‌یاب نیز  در منطقه حاضر هستند.

رئیس عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان گلستان تصریح کرد: از دیروز تاکنون 110 نیروی نجات‌گر و واکنش سریع، خودروهای ست نجات و آمبولانس با همه امکانات و تجهیزات در محل حادثه حاضر هستند تا بتوانندعملیات را به خوبی انجام دهند.

پاک‌نیا گفت: ما تابع مدیریت واحد هستیم و با توجه به شرایط خاص منطقه، افراد متخصص باید وارد تونل شوند.

وی اظهار کرد: امکاناتی مانند دستگاه سیستم اکسیژن و امداد و نجات و رهاسازی در محل حادثه وجود دارد و در صورت نیاز از آن بکارگیری می‎شود.

ظهر دیروز چهارشنبه ‌در معدن زغال‌سنگ آزادشهر انفجاری شدید رخ داد و سبب تخریب بخشی از این معدن شد که متأسفانه تعدادی از کارگران مشغول به کار در آن مجروح و تعداد زیادی در تونل‌های معدن محبوس شده‌اند که اطلاع دقیقی از وضعیت آنها در دسترس نیست.

تاکنون اجساد 22 نفر از کارگران جان باخته بر اثر این حادثه از معدن خارج شده است.

بر اثر این حادثه دردناک 3 روز عزای عمومی در استان گلستان اعلام شده است.

منبع: تسنیم
عناوین برگزیده