تاریخ: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۵:۲۱
بازدید: ۳۴۱
کد خبر: ۳۲۴۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرکل پزشکی قانونی استان گلستان:

۲۰ قربانی انفجار معدن زغال‌سنگ آزادشهر شناسائی شد/یک جسد شناسائی نشده است

می متالز - مدیرکل پزشکی قانونی استان گلستان گفت: پیکر ۲۱ قربانی انفجار معدن ذغال سنگ به پزشکی قانونی منتقل و تاکنون ۲۰ جسد شناسائی شده اما اسامی پس از تائید خانواده‌ها اعلام می‌‎شود.
۲۰ قربانی انفجار معدن زغال‌سنگ آزادشهر شناسائی شد/یک جسد شناسائی نشده است

حسین زارعی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در پی وقوع حادثه معدن زغال سنگ زمستان یورت شهرستان آزادشهر تاکنون جسد 21 متوفی به پزشکی قانونی گنبدکاووس منتقل شده که از 21 جسد ارجاعی 20 جسد شناسایی شد.

وی افزود: در پی وقوع انفجار حوالی ساعت 12 ظهر روز چهار شنبه سیزدهم اردیبهشت ماه سال جاری در معدن ذغال سنگ زمستان یورت آزاد شهر واقع در 90 کیلومتری مرکز استان تاکنون پیکر 21 آن از معدن کاران برای معاینه و تعیین هویت به پزشکی قانونی منتقل شده است.

زارعی تصریح کرد: از 21 جسد ار جاعی به پزشکی قانونی هویت 20 نفر از این افراد (که برای کمک به زیر آوارماندگان درون معدن رفته بودند) شناسایی شد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان گلستان افزود: بررسی‌ها و معاینات تکمیلی بر روی یک پیکر شناسایی نشده نیز در حال انجام است.

ظهر دیروز چهارشنبه ‌در معدن زغال‌سنگ آزادشهر انفجاری شدید رخ داد و سبب تخریب بخشی از این معدن شد که متأسفانه تعدادی از کارگران مشغول به‌کار در آن مجروح و تعداد زیادی در تونل‌های معدن محبوس شده‌اند که اطلاع دقیقی از وضعیت آنها در دسترس نیست.

تاکنون اجساد 22 نفر از کارگران جان‌باخته بر اثر این حادثه از معدن خارج شده است.

بر اثر این حادثه دردناک 3 روز عزای عمومی در استان گلستان اعلام شده است.

منبع: تسنیم
عناوین برگزیده