تاریخ: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۱:۳۶
بازدید: ۲۴۹
کد خبر: ۳۳۰۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرکل مدیریت بحران گلستان:

ریزش‎های نامتعارف معدن یورت/کمبود‌ تجهیزات امدادی در معدن نداریم

می متالز - مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: ریزش‎های نامتعارف در تونل معدن، پیشرفت کار امدادرسانی را با مشکل رو به رو کرده و این موضوع زمان امدادرسانی را بیشتر کرده است.
ریزش‎های نامتعارف معدن یورت/کمبود‌ تجهیزات امدادی در معدن نداریم

صادقعلی مقدم ظهر امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران با بیان اینکه ریزش‎های مکرر کار امدادرسانی را با سختی رو به رو کرده است، اظهار داشت: ایمن‎سازی در تونل به منزله این است که حادثه دلخراش دیگری رخ ندهد.

وی تصریح کرد: درصدد این هستیم که امنیت را برای عوامل اجرایی در تونل ایجاد کنیم و با توجه به اینکه کارگاه استخراج در انتهای مسیر قرار دارد این موضوع سبب زمان‎بر شدن امدادرسانی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان با بیان اینکه کمبودی از نظر تجهیزات  امدادی در معدن نداریم، افزود: علاوه بر تمامی معادن استان گلستان  از پنج استان دیگر و از استان‎های  سمنان، مازندران، کرمان، طبس و خراسان شمالی برای امدادرسانی وارد استان گلستان شدند.

مقدم اظهار داشت: امدادرسانی در تونل وضعیت خاص خود را دارد و این معدن‎چیان امدادگر به صورت شیفتی وارد تونل می‎شوند.

وی گفت: ریزش‎های نامتعارف در تونل پیشرفت کار امدادرسانی را با مشکل رو به رو کرده و این موضوع زمان امدادرسانی را بیشتر کرده است.

ظهر دیروز چهارشنبه ‌در معدن زغال‌سنگ آزادشهر انفجاری شدید رخ داد و سبب تخریب بخشی از این معدن شد که متأسفانه تعدادی از کارگران مشغول به کار در آن مجروح و تعداد زیادی در تونل‌های معدن محبوس شده‌اند که اطلاع دقیقی از وضعیت آنها در دسترس نیست.

تاکنون اجساد 22 نفر از کارگران جان باخته بر اثر این حادثه از معدن خارج شده است.

بر اثر این حادثه دردناک 3 روز عزای عمومی در استان گلستان اعلام شده است.

منبع: تسنیم
عناوین برگزیده