تاریخ: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۲:۵۵
بازدید: ۲۲۹
کد خبر: ۳۳۱۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان:

اعلام علت حادثه معدن یورت، مستلزم کارهای کارشناسی است

می متالز - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان گفت: درحال حاضر برای بهبود عملیات امداد و نجات مشغول اکسیژن ‌دهی به معدن هستیم تا غلظت گاز متان و منواکسید کربن کاهش یابد.
اعلام علت حادثه معدن یورت، مستلزم کارهای کارشناسی است

رضا مروتی اظهارکرد: عملیات امداد و نجات از ساعات اولیه وقوع حادثه آغاز شد و تا کنون ادامه دارد.همچنین با همکاری تیم های مختلف امداد و نجات و گروهی از معدن کاران متخصص پیکر 21 نفر از معدن خارج شده و پیکر 1 نفر نیز اخیرا شناسایی  و به زودی به خارج از معدن انتقال داده می‌شود. در حقیقت طبق آمار اولیه از تعداد محبوس شدگان که 35 نفر بودند، پیکر22 نفر شناسایی و پیدا شده است.

وی ادامه داد: این معدن افقی و به طول تقریبی 1700 متر تونل اصلی است و دو راه انحرافی دارد که به کارگاه‌های استخراج می‌رسند.انفجار در طول 1400 متری اتفاق افتاده است و باعث تخریب دیواره‌ها و سقف شده و داربست‌ها ، تاسیسات نگه‌دارنده سقف و دیوارها نیز فروریخته است .

  معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان با بیان اینکه تیم های مختلف مشغول کار آوار برداری هستند تا به کارگاه استخراج دوم برسیم و امیدواریم حامل خبرهای خوبی درآینده باشیم گفت: این حادثه در دوبخش انفجار ناشی از گازهای متصاعد شده در معدن و متصاعد شدن گاز منواکسیدکربن با غلظت بسیار بالا در معدن بوده است که منجر به جان باختن افرادی شده است.

مروتی در پایان گفت: گمانه‌زنی‌هایی که در خصوص علت این حادثه وجود دارد تصاعد گاز متان در حجم بالا و ایجاد جرقه حین کار بوده اما پیگیری علل آن مستلزم کارهای کارشناسی است.

منبع: ایسنا
عناوین برگزیده