تاریخ: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۳:۰۹
بازدید: ۲۲۵
کد خبر: ۳۳۲۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

حال عمومی۷۰ مصدوم معدن آزادشهر خوب است/معادن نیازمند نوسازی هستند

می متالز - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه معادن زغال سنگ کشور نیازمند نوسازی هستند، گفت: حال عمومی ۷۰ مصدوم انفجار معدن یورت آزادشهر خوب است.
حال عمومی۷۰ مصدوم معدن آزادشهر خوب است/معادن نیازمند نوسازی هستند

علی ربیعی ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر رفت‌ و آمد به‌ راحتی درون معدن انجام می‌شود و تجهیزاتی که نیاز بود از شاهرود به محل حادثه واردشده است.

وی در رابطه با آمار دقیق محبوس شدگان در معدن اظهار کرد: در حال حاضر تعداد ۳۶ نفر آماری است که ارائه‌ شده اما یکی از دلایلی که نمی‌توانیم آمار دقیق را حدس بزنیم این است که به‌ غیر از کارگران معدن تعدادی کارگر توسط پیمانکار به داخل معدن فرستاده‌ شده و پیمانکار نسبت به آمار تردید دارد.

ربیعی با اشاره به بازدید از مجروحان حادثه گفت: ۷۰ مجروح حادثه معدن در بیمارستان هستند که حال عمومی آن‌ها خوب بوده به‌ جز یکی از مصدومان که درجه هوشیاری وی پایین آمده و خوشبختانه در حال حاضر از هوشیاری سطح پنج رو به افزایش است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این مصدومان افرادی هستند که در زمان انفجار در دهانه معدن قرار داشتند و یا در عمق ۴۰۰ متری برای کمک‌ رسانی رفته بودند.

وی افزود: در حال حاضر در حال بررسی قسمتی که لوکوموتیو قرار داشته هستیم و اجساد هم تخلیه‌ شده است.

وی در رابطه با علت وقوع حادثه گفت: یک لوکوموتیو در عمق ۷۰۰ کیلومتری معدن باتری آن خاموش شده و معمولاً در این زمان باید با کشنده لوکوموتیو به بیرون از تونل منتقل شود و باتری آن تعویض شود اما متأسفانه در این معدن باتری از بیرون به داخل آورده شده و این انتقال باتری موجب جرقه و انفجار شده است.

ربیعی از تشکیل سه کمیته خبر داد و گفت: در حال حاضر یک کمیته انسانی در محل مستقر شده که مسائل حقوقی و انسانی افراد را دنبال می‌کنند و یک کمیته علت یاب هم شنبه ساعت هشت صبح تشکیل جلسه می‌دهد تا گزارش نهایی را به رئیس‌جمهور و مردم ارائه دهد.

وی تصریح کرد: کمیته‌ای میان‌ مدت برای تجهیز و نوسازی معادن در نظر گرفتیم چرا که معادن زغال‌ سنگ ما قدمت ۳۰ الی ۴۰ ساله دارند.

ربیعی با بیان اینکه معادن زغال سنگ کشور نیازمند نوسازی هستند، گفت: البته در این حادثه اگر باتری در بیرون تعویض می‌شد این حادثه رخ نمی‌داد و ما هنوز در مباحث آموزشی دچار نقصان هستیم.

عناوین برگزیده