تاریخ: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۳۹
بازدید: ۲۸۵
کد خبر: ۳۴۰۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیر‌عامل جمعیت هلال احمر گلستان:

"ربات امدادگر" برای معدن یورت قابل استفاده نیست/ پیش‌بینی پایان امدادرسانی و آواربرداری تا "۲ روز آینده"

می متالز - مدیر‌عامل جمعیت هلال احمر استان گلستان گفت: ربات امدادگر به تنهایی کار بازگشایی را انجام نمی‎دهد اما با این حال برای معدن یورت آزادشهر قابل استفاده نیست.
"ربات امدادگر" برای معدن یورت قابل استفاده نیست/ پیش‌بینی پایان امدادرسانی و آواربرداری تا "۲ روز آینده"

حسین احمدی در محل حادثه معدن یورت  آزادشهر اظهار داشت: امدادگران پرتلاش در منطقه حاضر هستند و نسبت به امدادرسانی اقدام می‎کنند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره عدم به‌کارگیری ربات امدادگر برای شناسایی محبوس شدگان گفت: معمولا ربات در مسیرهایی استفاده می‎شود که می‎تواند عبور کند در حال حاضر مسیر تونل در سه نقطه با حجم زیادی از ریزش ذغال سنگ رو به‌رو است.

مدیر‌عامل جمعیت هلال احمر استان گلستان با بیان اینکه متاسفانه از این دستگاه در حال حاضر نمی‎توان استفاده کرد، گفت: البته ربات به تنهایی کار بازگشایی را انجام نمی‎دهد امابا این حال برای این امدادرسانی قابل استفاده نیست.

احمدی بیان داشت: عملیات امداد و نجات به خوبی در حال انجام است و پیش‎بینی می‎کنیم تا یکی دو روز آینده کار امدادرسانی و آواربرداری به خوبی به پایان برسد.

وی اظهار کرد: همه تمهیدات لازم برای امدادرسانی انجام شده و همه امکانات و تجهیزات لازم مهیاست و با توجه به نیاز این مرحله امدادرسانی، تجهیزات جدید سریع به محل وقوع حادثه رسیده است.

احمدی اظهار کرد: تا کنون 21 جسد از معدن زمستان یورت آزادشهر خارج شده و بقیه کارگران در داخل تونل باقی مانده‌اند و محبوس هستند.

مدیر‌عامل جمعیت هلال احمر استان گلستان اظهار داشت: در بحث تونل با مشکل مونوکسیدکربن و انفجار انباشت گاز رو به رو بودیم و برای اینکه افراد امدادگر دچار مشکل نشوند، امدادگری با دقت زیادی انجام می‎شود.

منبع: تسنیم
عناوین برگزیده