تاریخ: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۴:۴۷
بازدید: ۵۸۴
کد خبر: ۳۴۷۰
سرویس خبر : انرژی
افت و خیز قیمت پایه محصولات شیمیایی؛

آروماتیک سنگین ارزان شد

می متالز - بررسی قیمت پایه محصولات شیمیایی در تاریخ ۱۰ و ۱۷ اردیبهشت نشان می دهد که برخی از این کالاها با کاهش و برخی دیگر نیز با افزایش روبه رو شده اند.
آروماتیک سنگین ارزان شد

بیشترین کاهش و افزایش قیمت به ترتیب مربوط به آروماتیک سنگین و بنزن است. به طوری که آروماتیک سنگین با ۵.۳ درصد کاهش به رقم یک هزار و ۸۴۷ تومان رسیده است.

در همین حال بنزن با ۴.۱ درصد افزایش نسبت به هفته گذشته به رقم ۳ هزار و ۷۹۸ تومان رسید.

پارازایلین، اوره صنعتی و پریل هم نسبت به هفته قبل به ترتیب ۳، ۴.۵ و ۲ درصد ارزان شدند. این کالاها به ترتیب ۸۱، ۳۴ و ۱۶ تومان کاهش نرخ داشتند.

همچنین در گروه محصولات شیمیایی، اورتوزایلین، زایلین مخلوط و اسیدترفتالیک هم روندی نزولی داشتند.

با این حال پس از بنزن که بیشترین افزایش قیمت را نسبت به هفته گذشته داشت، منواتیلن گلایکول و نرمال بوتانول هم روندی افزایشی داشتند.

منواتیلن گلایکول با ۱.۳ درصد رشد به رقم ۲ هزار و ۳۰۸ تومان رسید. همچنین نرمال بوتانول هم نسبت به هفته گذشته ۳۲ تومان گران شد و به رقم ۲ هزار و ۵۸۰ تومان رسید.

همچنین دی اتیلن هگزانول، ایزوبوتانول، اسیداستیک و کریستال ملامین نیز نسبت به هفته گذشته  ۰.۲ درصد افزایش قیمت داشتند.

دی اتیل هگزانول از ۳ هزار و ۲۰۱ تومان به ۳ هزار و ۲۰۸ تومان رسید. همچنین ایزوبوتانول هم از رقم ۲ هزار و ۱۷۰ به ۲ هزار و ۱۷۴ تومان رسیده است.

اسیداستیک هم از رقم یک هزار و ۳۵۰ تومان به یک هزار و ۳۵۳ تومان رسیده است. کریستال ملامین هم از ۴ هزار و ۸۹۱ به ۴ هزار و ۹۰۲ تومان رسیده است.

در محاسبه قیمت پایه محصولات شیمیایی دلار هم با رشد ۰.۲ درصدی به رقم ۳ هزار و ۷۵۲ تومان رسیده است.

عناوین برگزیده