تاریخ: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۴:۵۱
بازدید: ۳۰۲
کد خبر: ۳۴۷۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
به دنبال تقویت دلار و شاخص سهام آمریکا؛

قیمت طلا به پایین ترین سطح در ۳ هفته اخیر رسید

می متالز - قیمت جهانی طلا در آغاز مبادلات روز (چهارشنبه) تحت تاثیر افزایش ارزش دلار و شاخص سهام قرار گرفت و به پایین ترین سطح در ۳ هفته اخیر رسیده است.
قیمت طلا به پایین ترین سطح در ۳ هفته اخیر رسید

در حالی که بازارهای بین المللی منتظر انتشار نتایج نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا هستند، شاخص سهام و ارزش دلار با افزایش روبرو شد و این مساله تاثیر زیادی بر کاهش قیمت جهانی طلا داشته است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا روز چهارشنبه با ۵۰ سنت کاهش به ۱۲۵۶ دلار رسیده است. قیمت طلا روز سه شنبه برای لحظاتی به کمتر از ۱۲۵۱ دلار رسید که این پایین ترین رقم از ۱۰ آرویل به شمار می رود.

شاخص سهام در بازارهای بین المللی نیز روز چهارشنبه با افزایش نسبی روبرو شده است. به نظر می رسد فدرال رزرو آمریکا در پایان نشست امروز خود نرخ بهره را تغییر نخواهد داد. نظرسنجی رویترز از کارشناسان اقتصادی و فعالان بین المللی نیز همین مساله را تایید می کند.

به نظر می رسد فدرال رزرو منتظر انتشار آمارهای مهم اقتصادی طی هفته های آینده است تا درباره افزایش نرخ بهره در نشست ژوئن تصمیم گیری کند.

تازه ترین آمارهای منتشر شده نشان می دهد که طی ماه گذشته تنها ۶هزار اونس طلا در بازار آمریکا به فروش رسیده است که این بدترین آوریل در ۵ سال اخیر به شمار می رود.

بر اساس این گزارش افت شدید فروش سکه طلا در بازار آمریکا طی ماه آوریل نیز بدترین آمارها در ۱۶ ماه اخیر را ثبت کرده است. فروش سکه طلا در آمریکا در آوریل نسبت به ماه مارس بیش از ۷۱ درصد کاهش داشته است.

بانک مرکزی اروپا طی ماه گذشته اوراق قرضه بیشتری را از ایتالیا و فرانسه خریداری کرده است که این میزان خرید فراتر از مجوزهای قانونی بوده است. به نظر می رسد این اقدام با هدف برقراری آرامش در بازارهای مالی فرانسه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری بوده است.

یونان نیز با وام دهندگان بین المللی به توافق رسیده است تا سیاست های ریاضتی بیشتری را با هدف کاهش کسری بودجه و بدهی ها اجرا کند. به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو طی ساعات آینده تاثیر زیادی بر روند نوسانات ارزش دلار و قیمت جهانی طلا خواهد داشت

عناوین برگزیده