تاریخ: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۰۱
بازدید: ۴۰۹
کد خبر: ۳۴۹۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
در آستانه انتشار آمارهای اشتغال آمریکا؛

بهای طلا صعودی شد

می متالز - قیمت طلا در بازارهای جهانی روز (جمعه) در آستانه انتشار آمارهای اشتغال و نرخ بیکاری آمریکا در ماه آوریل با افزایش اندکی روبرو شده است.
بهای طلا صعودی شد

افزایش ارزش یورو در برابر دلار تاثیر زیادی بر رشد نسبی قیمت طلا در مبادلات روز جمعه داشته است، ولی طلا در حال ثبت بدترین عملکرد هفتگی خود از نوامبر قرار دارد.

بر اساس این گزارش تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که انتشار آمارهای اشتغال آمریکا در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری فرانسه و گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست ژوئن تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا در روزهای آینده خواهد داشت.

قیمت هر اونس طلا روز جمعه با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۲۲۸ دلار رسید، این در شرایطی است بهای طلا روز پنجشنبه برای لحظاتی به ۱۲۲۵ دلار رسید که این پایین ترین رقم از ۱۷ مارس بوده است.  قیمت طلا در هفته جاری بیش از ۳ درصد کاهش داشته که این بیشترین کاهش قیمت طلا از ۱۱ نوامبر به شمار می رود.

ارزش یورو در برابر دلار امروز جمعه به بالاترین سطح خود در شش ماه اخیر رسیده است. گمانه زنی های مربوط به پیروزی امانوئل ماکرون در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه تاثیر زیادی بر افزایش ارزش یورو داشته است.

کاهش قیمت جهانی نفت نیز موجب شده است تا شاخص سهام در بازارهای آسیایی برای سومین روز متوالی با کاهش روبرو شود. تعداد مدعیان دریافت بیمه بیکاری در آمریکا طی هفته گذشته به شدت کاهش داشته است. میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با ۰.۰۳ درصد کاهش به کمتر از ۸۵۳ تن رسیده است.

شورای جهانی طلا نیز در تازه ترین گزارش خود اعلام کرده است که تقاضای طلا در بازار هند احتمالا در شش ماه دوم امسال با کاهش روبرو خواهد شد.

بانک مرکزی روسیه نیز اعلام کرد میزان خرید طلا توسط این بانک در سال ۲۰۱۶ میلادی افزایش یافته است و سهم یورو و پوند در این مدت در ذخایر ارزی کاهش داشته است.

روسیه در ماه های ژانویه و فوریه کمتر از ۳۱ تن طلا تولید کرده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است. این رقم در مدت مشابه ۲۰۱۶ به ۳۳.۲۵ تن رسیده بود.

به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر انتشار امارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین قرار خواهد داشت

عناوین برگزیده