تاریخ: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۷:۵۳
بازدید: ۲۱۶۰
کد خبر: ۳۷۶۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
گفت‌وگوی اختصاصی با:

آقای مهندس مهدی رفیعی،‌ مدیرعامل شرکت ایران الکس آلومینیوم

می متالز - نماینده شرکت‌ خارجی بودن هنر نیست، حمایت از پروفیل داخلی و جوانان و کارگران ایرانی هنر است
آقای مهندس مهدی رفیعی،‌ مدیرعامل شرکت ایران الکس آلومینیوم

شرکت تولیدی صنعتی بهمن پروفیل از سال ۱۳۷۲ فعالیت خود را در زمینة تولید پروفیل و مقاطع آلومینیومی مورد مصرف در شاخه‌های گوناگون صنعت، در شهر اراک آغاز نموده است. کیفیت برتر و مسئولیت‌پذیری کارکنان پشتوانة موفقیت این شرکت در تولید محصولات هم‌تراز با نیاز بازار و در بالاترین سطح کیفیت موجود بوده است تا آنجاکه این مجموعه فاز دوم توسعة خود را در زمینة پوشش سطح آنودایزینگ و پوشش رنگ پودری و تولید مقاطع آلیاژی تخصصی در سال ۱۳۸۷ در تهران شهرک صنعتی شمس‌آباد راه‌اندازی کرد. با گذشت زمان و ورود پروفیل‌های مدرن و با کیفیت اروپایی به صنعت ساختمانی کشور نیاز به همگام‌سازی علم و صنعت و تجربه در جهت تولید پروفیل‌های اختصاصی و با کیفیت بالا بیش از پیش در کشور احساس شد. در این میان این مجموعه با ورود به بخش جدید تولیدات ساختمانی با برند تجاری ایران الکس آلومینیوم (آلومینیوم اکستروژن ایران) و با به خدمت گرفتن نیروی متخصص ایرانی و راه‌اندازی ماشین‌آلات فوق پیشرفتة تولیدی و دانش و تجربة جهانی، سیستم‌های مدرن درب و پنجره و نمای آلومینیومی را تولید و به بازار عرضه نمود.

مهندس مهدی رفیعی مدیرعامل شرکت ایران الکس آلومینیوم در حاشیة برگزاری هشتمین نمایشگاه بین‌المللی در و پنجره و صنایع وابسته در تهران، طی گفت‌وگویی با باشگاه آلومینیوم به معرفی این شرکت و تاریخچة فعالیت شرکت بهمن پروفیل پرداخت که در ادامه می‌خوانیم:

- شرکت بهمن پروفیل در سال ۱۳۷۲ در شهر اراک و با بهره‌گیری از یک دستگاه پرس ۲۲۰۰ تن تأسیس و راه‌اندازی شد. این شرکت سپس در سال ۱۳۸۰ با خرید یک دستگاه پرس ۸ اینچ ۲۵۰۰ به کار خود توسعه داد. پس از مدتی و در سال ۱۳۸۶ همزمان با فعالیت دو دستگاه پرس در اراک، مسئولین و کارشناسان این شرکت، واحدی را در شهرک صنعتی شمس‌آباد تهران راه‌اندازی کردند که به تولید پروفیل آلیاژی و عملیات حرارتی پرداخت. این کارخانه شامل واحد DC،‌ واحد آلیاژی هموژنایز، واحد سلوشن و به‌طور کلی واحد عملیات حرارتی بود. همچنین به موازات آن در سال ۱۳۸۶، واحد خط رنگ پودری و واحد آنادایز نیز در شهرک صنعتی شمس‌آباد راه‌اندازی شد.

 

- پس از گذشت سال‌ها از فعالیت این واحدها، در سال ۱۳۹۰، یک آزمایشگاه تست مرکزی مجهز به دستگاه‌ کوانتومتری، دستگاه براشینگ، دستگاه پولیشینگ و ... راه‌اندازی کردیم که در آن زمان دومین یا سومین آزمایشگاه مجهز به چنین دستگاه‌هایی در ایران بود.

 

- در سال ۱۳۹۲، یک دستگاه پرس ۱۶۰۰ تن ۶ اینچ از شرکت میتسوبیشی ژاپن خریداری و در واحد تهران راه‌اندازی کردیم. ژاپن صنعتی دارد که بیشتر گرایش به ماشین‌آلات نسبتاً کوچک و با ظرافت بالا دارد. لذا این دستگاه پرس این امکان را برای ما فراهم ساخت که بتوانیم سطوح مقطع کوچک و با ظرافت بالا را به‌راحتی اکسترود کنیم. همچنین در سال ۱۳۹۳، یک دستگاه پرس جدید ۲۵۰۰ تن ۸ اینچ راه‌اندازی کردیم که دارای میز تمام اتوماتیک بود. موتورهای این دستگاه پرس از شرکت شلومن آلمان و بدنة ‌آن ایرانی بود. این دستگاه پرس، پروفیل‌های ضخیم و با ظرافت کمتر را تولید می‌کند.

 

- در سال ۱۳۹۳ یک خط کامل ترمال‌بریک راه‌اندازی و خط آندایز خود را پیشرفته‌تر کردیم و با توجه به نیاز روز بازار، برند ایران الکس آلومینیوم را معرفی و به محصولات ساختمانی خود شامل پروفیل‌های ساختمانی ترمال‌بریک، ‌غیرترمال‌بریک‌ و نماهای کرتین‌وال اختصاص دادیم. لذا برند بهمن پروفیل به پروفیل‌های صنعتی ما شامل صنایع خودروسازی، صنایع مخابراتی، صنایع نفت و گاز، صنایع نظامی و ... اختصاص یافت.

 

- هدف ما همواره طی این سال‌ها این بوده است که جزو پیشتازان صنعت در بالابردن کیفیت تولید پروفیل‌های آلومینیومی باشیم و بتوانیم جزو برندهای اول صنعت آلومینیوم ایران قرار گیریم. لذا با دراختیارداشتن امکانات و نیروهایی که طی سالیان سال با تجربه در این مجموعه کار می‌کردند، سیستم‌های به‌روز صنعت در و پنجره و نمای آلومینیومی راه‌اندازی کردیم که از اتلاف انرژی در ساختمان‌ها جلوگیری می‌کرد.

 

- درحال‌حاضر سیستم‌های در و پنجره‌ای که در ایران الکس آلومینیوم تولید می‌شود، مطابق با اقلیم آب و هوای ایران است که به میزان و نوع بارش و برف و ... بستگی دارد. به‌عنوان مثال با توجه به وضعیت آب و هوا در شمال ایران، سیستم‌های کشویی، در کردستان از سیستم‌های لولایی و ... را طراحی و استفاده می‌کنیم.

 

- هدف و چشم‌انداز شرکت ما از ابتدا و درحال‌حاضر این است که بتوانیم ماشین‌آلات فعلی خود را مطابق با استانداردها و علم روز ارتقاء دهیم و همچنین ماشین‌‌آلات جدیدی در زمینة پروفیل‌های صنعتی و ساختمانی به موازات یکدیگر و با کیفیت بهتر و به‌روزتر ارائه نماییم و به محصولات بهتری دست یابیم. درحال‌حاضر ما صرفاً به تولید پروفیل می‌پردازیم و تصمیم به مونتاژ و ساخت نما نداریم.

 

- شرکت ما یک شرکت اصالتاً اکسترودکار است، لذا این آمادگی را داریم که با هر شرکت، ارگان و یا سازمانی که تمایل دارد همکاری کنیم و سطح مقطع اختصاصی،‌ پروفیل اختصاصی، قالب و ... را برای آنها تولید کنیم و یا حتی به آنها مشاوره بدهیم و با توجه به امکاناتی که دراختیار داریم و با بهره‌گیری از علم کارشناسان و مدیران این مجموعه در آینده به نقطه‌ای برسیم که به کشورهایی چون امارات صادرات داشته باشیم و با توجه به اهداف و مسیر حرکت ما این چشم‌انداز دست‌یافتنی خواهد بود.

 

- درحال‌حاضر یکی از عمده مشکلات صنعت ما اینست که به برندهای خارجی و پروفیل کشورهایی مثل ترکیه بیشتر از محصولات خود اعتماد داریم. نمایندة شرکت خارجی بودن هنر نیست، حمایت از پروفیل داخلی و جوانان و کارگران ایرانی هنر است! هم‌اکنون ما با بهره‌گیری از دانش، تجهیزات و ماشین‌آلاتی که دراختیار داریم، به تولید پروفیل‌های باکیفیت می‌پردازیم، سطح دانش ما بالا رفته و دستگاه‌های ما درحال به‌روزرسانی است پس باید دست به دست یکدیگر دهیم و از تولید خود حمایت کنیم. دولت، تولیدکننده و مصرف‌کننده با همکاری هم می‌توانند تولید این مملکت را باکیفیت‌تر ساخته و کمک به چرخ اقتصاد کشور و جوانان مستعد بیکار این خاک کنند و درنهایت سود این کار را تک‌تک ما کسب خواهیم کرد.

 

- با رقابتی‌شدن صنعت درب و پنجره و نمای آلومینیوم و به‌روز شدن و مدرن شدن پروفیل‌های جدید، این مجموعه بر آن شده است تا به کمک طراحان و محققان اروپایی پروفیل‌هایی با طراحی جدید و مهندسی، تولید و به بازار عرضه نماید. ما با بررسی مداوم نیاز‌های مشتریان و شرایط اقلیمی ایران عزیزمان همواره می‌کوشیم تا بهترین‌ها را با دریافت معتبرترین گواهینامه‌های بین‌المللی از مؤسسات استاندارد ساختمان به ارمغان آوریم و البته ما در ابتدای راه صنعتی‌سازی کامل ساختمان‌های نوساز هستیم، در راه ذخیرة انرژی، ایمن‌سازی، زیباسازی و مدرن‌سازی سازه‌هایمان و در این مسیر نیازمند حمایت و همراهی شما هستیم.

عناوین برگزیده