تاریخ: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۳:۲۶
بازدید: ۳۷۲
کد خبر: ۳۷۹۱
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
مجید غلامی:

بسیاری از ماشین آلات سنگبری های ایران فرسوده هستند

می متالز - مجید غلامی رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن تولید کنندگان سنگ خراسان رضوی و مدیر عامل صنایع سنگبری غلامی اظهار کرد: فعالیت خود را در صنعت سنگ در سال ۱۳۷۰ آغاز کردم، پدر من حدود ۴۶ سال است که در این زمینه فعالیت می کند و من هم شغل پدری را ادامه داده ام. حدودا ده سال است که در انجمن سنگ مشهد فعالیت می کنم.
بسیاری از ماشین آلات سنگبری های ایران فرسوده هستند

وی ادامه داد: برای رشد و توسعه صنعت سنگ و کاری به آن مشغول هستیم متاسفانه ناامید شده ایم، بازار فروش سنگ در مشهد خیلی افت کرده وبرخی از همکارهای ما ورشکست شده اند. مشهد که زمانی یک از تولید کننده های موفق سنگ بود امروزه به یک مصرف کننده سنگ تبدیل شده و اکثرا سنگ مورد نیاز خود را از اصفهان خریداری می کنند.

وی تصریح کرد: به طور کلی تولید و فرآوری سنگ در مشهد بسیار کم شده است، بسیاری از کارخانه های موجود در مشهد فقط در زمینه فراوری سنگ گرانیت مروارید (چون معدن آن در مشهد است) فعالیت می کنند. حدود ۷۰ الی ۸۰ دستگاه فعال این نوع سنگ را میتراشند و فقط در این نوع سنگ حرفی برای گفتن داریم.

رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن تولید کنندگان سنگ خراسان رضوی افزود: متاسفانه بسیاری از ماشین آلات سنگبری های ایران فرسوده و مستهلک هستند. اگر دولت حمایت کند و بالاخص در زمینه صادرات بتواند ما را یاری کند جای امیدواری وجود دارد.

وی یادآور شد: دولت جهت ایجاد بازار فروش صحبت هایی کرده که تا به الان در حد صحبت بوده و اقداماتی که انجام شده بسیار محدود بوده است.

مدیر عامل صنایع سنگبری غلامی افزود: برنامه دولت کنونی این است که ساخت و ساز مسکن را از حالت بیزینس و سود آوری برای عموم خارج کند تا فقط هر شخصی که در زمینه ساخت و ساز فعالیت دارد و حرفه اصلی او است در این زمینه فعال باشد. با این کار بحث سودآوری از زمین و ساخت و ساز خارج می شود و موقعیت خوبی پیش می آید.

عناوین برگزیده