تاریخ: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۳۸
بازدید: ۱۶۵
کد خبر: ۳۸۶۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

تولید جهانی فولاد رو به بالاست

می متالز - آمار اخیر انجمن جهانی فولاد از رشد 5 درصدی تولید فولاد دنیا در ماه آوریل خبر می دهد که به 142 میلیون و 100 هزار تن رسیده است. در 4 ماه نخست سال نیز میزان تولید فولاد 5.1 درصد رشد داشته 550 میلیون و 500 هزار تن شده است.
تولید جهانی فولاد رو به بالاست

این سازمان 50 ساله، اعلام کرده تولید فولاد چین که نیمی از تولید جهان را در دست دارد در آوریل 4.9 درصد رشد سالانه داشته و در سه ماه  نخست نیز میانگین رشد آن 4.6 درصد بوده است.

در ماه های آتی این سازمان در انتظار کاهش فعالیت ساخت و ساز  در چین است چرا که دولت چین سعی دارد حباب بازار مسکن را آرام کند.

در این بین کپیتال اکونومیک بر این باور است شاید آوریل ماه اوج تولید فولاد چین بوده چون کاهش ساخت و ساز بر بازار فولاد اثر منفی دارد.

از طرفی مصرف قراضه در چین رو به بالاست که خبر بدی برای بازار سنگ آهن است. وقتی مصرف قراضه فولاد سازان چینی از 9 درصد به 15 درصد رسیده باشد یعنی می تواند جایگزین 70 میلیون تن سنگ آهن شود.

قابل ذکر است قیمت سنگ آهن خلوص 62 درصد وارداتی در چین امسال بیش از 20 درصد افت داشته که به دلیل نگرانی از مازاد عرضه در این بازار است.

در حالی که روند رشد صنعت فولاد در چین شاید آرام تر شود در سایر کشورها بهبودها چشمگیر است. هند سومین تولید کننده بزرگ فولاد دنیا بالاترین آمار تولید را بین کشورهای بزرگ تولید کننده داشت و در 4 ماه نخست سال تولید آن 7.1 درصد رشد سالانه داشته 33.2 میلیون تن شد.

در امریکا هم تولید بالا رفت در حالی که سال گذشته افت داشته است. تا 20 می سال جاری تولید امریکا نسبت به سال قبل تا 3 درصد رشد داشته است. این رقم رشد بالا به دلیل تاثیر گذاری تعرفه های آنتی دامپینگ بر علیه چین، ریاست جمهوری ترامپ  و امید به رونق پروژه های زیرساختی  و راه اندازی مجدد فعالیت  یک کارخانه از اواخر سال گذشته می باشد.

در اروپا نیز در آوریل تولید فولاد 6.1 درصد رشد داشت و بین ژانویه تا آوریل رقم رشد آن  4.5 درصد ثبت شد.

منبع: ایفنا
عناوین برگزیده