تاریخ: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۵:۰۲
بازدید: ۸۷۹
کد خبر: ۳۹۶۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
تیام بلوچی:

گمرک اجازه ترخیص دستگاه های ما را نمی دهد

می متالز - تیام بلوچی مدیریت شرکت تحقیقاتی مواد معدنی کانساران بینالود اظهار داشت: شرکت کانساران بینالود در سال ۱۳۷۹ با هدف تحقیق در زمینه مواد معدنی تشکیل و از همان زمان اقدام به توسعه آزمایشگاه خود نمود. در حال حاضر آزمایشگاه های این شرکت مجهز به چندین دستگاه فلورانس اشعه ایکس به همراه دستگاه های پرس و ذوب اتوماتیک، چندین دستگاه پراش اشعه ایکس، دستگاه میکروپروب اشعه ایکس، دستگاه میکروسکوپ الکترونی و انواع دستگاه های یون الکترود، و … جهت آماده سازی نمونه ها و دیگر دستگاه های لازم در بخش شیمی می باشد.
گمرک اجازه ترخیص دستگاه های ما را نمی دهد

وی افزود: این شرکت توانایی تشخیص اصل بودن شهاب سنگ و انواع سنگ های قیمتی و … را نیز دارد.

وی در ادامه گفت: شرکت کانساران بینالود آزمایشگاه های خود را با طراحی فضاهای جدید و مناسب در پارک علم و فن آوری پردیس احداث نموده و آمادگی خود را جهت بازدید تمام گروه های تحقیقاتی در سراسر کشور اعلام می دارد. این شرکت در سال ۱۳۹۲ اولین شعبه خود را در استان اصفهان با هدف ارائه آزمایش های تخصصی به دانشجویان، متخصصین و معدنکاران استان افتتاح کرد.

مدیریت شرکت تحقیقاتی مواد معدنی کانساران بینالود افزود: متاسفانه مشکل ترخیص دستگاه داریم. با توجه به اینکه متد جدید و مدرن بودن حرف اول را در موفقیت روز افزون و تشخیص بهتر در کیفیت به ما می دهد لازم است به روزترین دستگاه ها را تهیه کنیم، در این رابطه اقدام کرده ایم اما دستگاه هایی که از خارج از کشور خریداری کرده ایم در گمرک دچار مشکل شده است و اجازه ترخیص نمی دهند.

بلوچی گفت: به دلیل اینکه با اشعه ایکس کار می کنیم حتما باید دستگاه هایی که استفاده می کنیم به روز شده باشد. این شرکت توانایی خرید دستگاه های به روز را دارد و در این زمینه به حمایت دولت نیازی نیست ولی متاسفانه اجازه ورود دستگاه هایی که خریداری کرده ایم را نداریم و باید با پرداخت هزینه ای مضاعف دستگاه را برگردانیم.

وی در پایان گفت: امیدوارم مسئولین توجه کنند و اجازه ترخیص دستگاه ها را به ما بدهند.

عناوین برگزیده