تاریخ: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۰:۳۰
بازدید: ۱۶۵
کد خبر: ۴۰۱۹
سرویس خبر : آهن و فولاد
بررسی انجمن جهانی فولاد نشان داد:

افت ۱۵ درصدی سرانه مصرف فولاد ایران

می متالز - انجمن جهانی فولاد اعلام کرد: براساس بررسی روند مصرف فولاد در کشورهای مختلف، در دوره ۶ سال گذشته، سرانه مصرف فولاد ایران به میزان ۱۵ درصد افت داشت و به رقم ۲۳۸٫۷ کیلو گرم رسید.میزان سرانه مصرف فولاد در خاورمیانه در این مدت ۲۵۲ کیلوگرم ثبت شده، به این ترتیب این سرانه در ایران به میزان ۱۳٫۳ کیلوگرم کمتر است .
افت ۱۵ درصدی سرانه مصرف فولاد ایران

برپایه بررسی انجمن یاد شده، جمهوری اسلامی در جایگاه جهانی چهاردهمین فولاد ساز قرار دارد و این رتبه درحالی احراز شده که از کشورهای فرانیه و انگلیس در ابن بخش پیشی گرفته است .

انجمن مزبور در مطالعات خود، ایران را به عنوان بیستمین صادرکننده فولاد معرفی کرده و این درحالی است که کشورهای اوکراین و ترکیه به ترتیب با رتبه های هفتم و دهم جهانی جایگاه بهتری نسبت به کشورمان دارند.

سال ۱۳۹۴ جمهوری اسلامی در یک رخداد تاریخی برای نخستین بار از زمان فعالیت در زمینه فولاد ( نیمه دهه ۴۰ شمسی ) ۴٫۲ میلیون تن صادرات داشت و پارسال نیز به رقم ۵٫۵ میلیون تن رسید .

آمارهای انجمن جهانی فولاد نشان می دهد که در چهارماه ۲۰۱۷ ( ۱۱ دی ۹۵ تا ۱۰ اردیبهشت ۹۶ ) تولید شمش فولاد سازان نسبت به دوره مشابه در سال ۲۰۱۶ رشد ۱۴٫۳ درصدی داشته و در عین حال در دوره سه ماهه سال میلادی جاری نیز در مقایسه با دوره مشابه ۲۰۱۶ رشد ۱۵ درصدی را ثبت کرد.

برپایه جداول آماری انجمن تولید کنندگان فولاد ایران نیز در فروردین امسال یک میلیون و ۷۳۴ هزار تن فولاد خام تولید شد که نسبت به ماه مشابه در سال ۹۵ رشد ۱۵ درصدی را ثبت کرد .

افزایش تولید آهن اسفنجی در مدت چهارماهه ۲۰۱۷ به میزان ۱۰٫۲ درصد از دیگر نتایج عملکردی در این بخش است که در ماه قبل نیز افزایش ۹٫۸ درصدی را ثبت کرده بود .

انجمن جهانی فولاد در این بررسی آورده است، سال گذشته ( ۲۰۱۶ ) به میزان ۴۳۱ میلیون تن تجارت فولاد بین کشورها صورت گرفت که برابر ۳۱ درصد تولید است و ترکیه سال گذشته ۱۷ میلیون تن و خاورمیانه ۳۳٫۵ میلیون تن فولاد وارد کردند که می تواند هدف صادراتی ایران محسوب شود.

عناوین برگزیده