تاریخ: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۳۱
بازدید: ۱۱۳۵
کد خبر: ۴۰۴۱
سرویس خبر : متالورژی و مواد
یانکوویچ مطرح کرد:

سابقه ۳۰ ساله فعالیت RHI در بازار ایران

می متالز - نائب رئیس امور منطقه خاورمیانه، آفریقا، کشورهای گروه مشترک‌المنافع شرکت RHI از سابقه 30 ساله فعالیت این شرکت در بازار نسوز ایران خبر داد.
سابقه ۳۰ ساله فعالیت RHI در بازار ایران

 با اروین یانکوویچ گفت‌وگویی انجام داده ایم که به شرح زیر است:
 

آقای یانکوویچ با تشکر از پذیرفتن این مصاحبه لطفا در مورد کنفرانس اخیر آهن و فولاد دبی کمی صحبت کنید.

با تشکر از اینکه این فرصت را در اختیار من گذاشتید. باید بگویم حضور در کنفرانس‌های این چنینی برای شرکت ما بسیار مهم است و همینطور نمایشگاه‌هایی که در ایران برگزار می‌شود ما به آنها نیز توجه ویژه‌ای داشته و داریم. ما در هر نمایشگاهی حضور نمی‌یابیم زیرا سعی می‌کنیم از طریق نمایشگاه‌های خاص به مشتریان خود نزدیکتر باشیم و به افراد موردنظر خود نزدیک شده مذاکره کنیم.
 

تا جایی که من مطلع هستم RHI این روزها در پروژه‌های زیادی در ایران مشارکت دارد می‌توانید کمی در این مورد توضیح دهید.

ما تاریخچه طولانی در همکاری و فعالیت در ایران داریم. حدود 30 سال است که این حضور ادامه دارد و این بازار برایمان بسیار جلب توجه است. در زمان‌های خوب و سخت این بازار حضور داشتیم و نمی‌خواهیم دست از کار و فعالیت در این عرصه بکشیم. چیزی که ما در ایران داریم این است که بسیار خدمات محور هستیم و اصل کار ما نیز بر این موضوع است. ما سود یک پروژه را در سود بردن دو طرف می‌بینیم. در پروژه‌هایی که مشارکت داریم کاملا به سود تولیدکننده داخلی و مصرف‌کننده نهایی می‌اندیشیم. این باید بطور همزمان محقق شود تا مشارکت پرباری داشته باشیم. ما می‌دانیم که در ایران نیز تولید کنندگان بسیار خوبی وجود دارد و فکر می‌کنم ارزش افزوده بالایی از مشارکت در این بازار عایدمان خواهد شد.
 

با کدام شرکت‌ها تاکنون همکاری داشته و یا دارید؟ قبلا البته به صنایع فولاد و سیمان و دیگر صنایع اشاره کردید.

بله ما در صنعت فولاد ایران مشتریان بسیار زیادی داریم. در حال حاضر پروژه‌های زیادی با توجه خاص به حفظ محیط زیست داریم که به آنها پروژه‌های زمین سبز می‌گویم و طی چندین سال گذشته نیز پروژه‌های این چنین بسیار داشته‌ایم. با شرکت‌های بخش خصوصی و دولتی همکاری کرده‌ایم. همچنین سال‌های زیادی در صنعت نفت و گاز، سیمان و فلزات غیرآهنی حضور داشته‌ایم. تعداد بالایی از مشتریان حال حاضر ما در بخش خصوصی هستند و البته امکان بردن نام همه آنها در اینجا نیست.
 

آیا در منطقه و دیگر بخش‌های دنیا نیز پروژه‌ای دارید؟

بله البته در خاورمیانه بازار بسیار خوبی داریم. علاوه بر خاورمیانه در آفریقا و اروپا و همچنین آمریکا نیز پروژه‌هایی در دست داریم. کارخانه‌های زیادی از اروپای شمالی، آمریکا، خاورمیانه و آفریقا از سودان گرفته تا لیبی از محصولات ما استفاده می‌کنند. از طرفی ما خدمات خود را بطور کامل ارائه می‌دهیم و از طرف دیگر صرفا ارائه‌دهنده مدرن‌ترین و به‌روزترین تکنولوژی‌ها هستیم تا به این ترتیب به مشتریان خود در جهت استفاده از دقیق‌ترین و مناسب‌ترین تکنولوژی، تجهیزات و امکانات جهت کاهش هزینه‌های تولید یاری می‌رسانیم. گاهی از ربات‌ها برای افزایش دقت و ظرافت تولید استفاده می‌کنیم. گاهی نیز از بهترین و متخصص‌ترین نیروها جهت رسیدن به اهداف خود بهره می‌بریم و این روند همواره برای رسیدن به موفقیت ما بسیار مثمر ثمر بوده است.
 

آیا تکنولوژی و دانش فنی خود را در ایران در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهید؟

بله ما در چندین کارخانه علاوه بر تجهیز، مدرن‌ترین دانش روز نیز را در اختیار مشتریان قرار داده‌ایم. البته بحث اصلی در ایران استفاده از مناسب‌ترین تکنولوژی با توجه به محیط زیست و اکوسیستم این کشور بوده است. ما طرح‌های زیادی داریم و امیدواریم روزی بتوانیم با بکارگیری این طرح‌ها هرچه بیشتر در ایران و صنعت این کشور فعال شده و یاری رسانیم.

گفت‌وگو از علیرضا جعفری نژاد

عناوین برگزیده