تاریخ: ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۲۹
بازدید: ۲۵۷
کد خبر: ۴۰۵۸
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران:

مازندران جزو پنج قطعه‌ ساز برتر کشور است

می متالز - محمد محمدپورعمران گفت: قطعه ‌سازی از حوزه هایی است که دانش فنی آن در استان وجود دارد و مازندران جزء پنج قطعه‌ ساز برتر کشور محسوب می‌ شود و حتی تولیدکنندگانی داریم که به صورت هفتگی به کشورهای اروپایی و حتی به آمریکا و ژاپن ارسال قطعه ارسال می‌ کنند.
مازندران جزو پنج قطعه‌ ساز برتر کشور است

پورعمران با بیان اینکه در تلاش هستیم در تأمین قطعات خودرو خودکفا باشیم، افزود: بیشتر خودروسازان داخلی از قطعات ما استفاده می ‌کنند.

محمدپور عمران با اشاره به دغدغه مردم و مسؤولان نسبت به کیفیت قطعات، گفت: کیفیت در قطعه‌ سازی قابل وصول است ولی مسئله آن است که خودروسازان در مورد کیفیت تصمیم لازم را بگیرند و در نتیجه این تصمیم از سوی صنعت‌گران ما وجود دارد که هر کیفیتی حتی در سطح اول دنیا هم، آن را داشته باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه یکی از مشکلات قطعه‌ سازان این است که به نام تولید داخل از قطعات بی ‌کیفیت خارجی استفاده می ‌شود، افزود: این معضل حتما باید برطرف شود چرا که اساساً حمایت از صنعت خودرو به دلیل اشتغالزایی آن است.

محمدپور عمران گفت: دومین مشکل قطعه‌ سازان مطالبات آنان از خودروسازان است که عملکرد دو قطب خودروسازی در این زمینه بهتر از گذشته شده است و تقریبا با ساپکو و ایران خودرو مشکل جدی نداریم.

وی افزود: در زمینه کمک به قطعه ‌سازان تلاش کردیم مطالبات آنان که نیازمند پرداخت سود بانکی نباشد را به آنان بدهیم و نیز صف انتظار و سطح مطالبات را بسیار کاهش دادیم

عناوین برگزیده