تاریخ: ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۹:۳۳
بازدید: ۷۵۴
کد خبر: ۴۰۷۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

آغاز عملیات اجرایی احداث کارخانه سیمان هرمز الانوار توسط سیمان هرمزگان در عمان

می متالز - عملیات اجرایی خط تولید سیمان شرکت سیمان هرمز الانوار با سرمایه گذاری ۶۰ درصدی سیمان هرمزگان و هولدینگ اقتصادی الانوار با سرمایه گذاری ۴۰ درصد رسما در عمان آغاز شد.
آغاز عملیات اجرایی احداث کارخانه سیمان هرمز الانوار توسط سیمان هرمزگان در عمان

کلنگ احداث این مجموعه در زمینی به مساحت  ده هکتار با سرمایه گذاری ۳۰ ملیون دلار در منطقه آزاد اقتصادی الدقم به زمین خورده و قرار است ظرف مدت ۱۸ ماه به بهره برداری رسد.

کشور عمان به دلیل قرابت فرهنگی و نزدیکی به کشورمان سالهای متمادی است یکی از اهداف صادرات ایران به شمار میرود و شرکت سیمان هرمزگان نیز از این قاعده مستثنی نبوده و سالیانی است که محصولات خود را به کشور عمان صادر مینماید.

لذا با بررسی های به عمل آمده تصمیم به ساخت مجموعه تولید سیمان در کشور عمان گرفته شد. همچنین طی سالیان اخیر بررسی های اقتصادی  و سرمایه گذاری کاملی در این کشور انجام پذیرفت و شرکت سیمان هرمزگان  با بررسی های لازم صنعتی و اقتصادی شرکت بین المللی هرمزالانوار را با حمایت طرف عمانی راه اندازی نمود.

کارخانه سیمان هرمز الانوار یکی از  بزرگترین و مهم ترین طرح های سیمانی کشور عمان میباشد و با ظرفیت تولید ۶۰۰ هزار تا ۱ ملیون تن سیمان در سال به بزرگترین کارخانه سیمان این کشور تبدیل خواهد شد. همچنین تولید سیمان تیپ ۱ و ۲ از جمله محصولات این کارخانه میباشد.

کیفیت مرغوب و مقاومت مناسب سیمان های تولیدی این کارخانه باعث میشود تا علاوه بر تامین سیمان بازار عمان محصولات آن به کشورهای قطر-امارات-یمن و شرق آفریقا نیز صادر گردد.

یکی از مهم ترین مزایای این طرح صادرات کلینکرهای تولیدی شرکت سیمان هرمزگان به کشور عمان میباشد تا ضمن استفاده از صنایع تبدیلی از خام فروشی ذخایر و معادن کشور عزیزمان جلوگیری به عمل آید.

هم چنین لازم به ذکر است این مجموعه با همت متخصصین داخلی کشورمان در حال احداث است که صادرات خدمات فنی و مهندسی را به کشور عمان در پی داشته است.

عناوین برگزیده