تاریخ: ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۳:۱۷
بازدید: ۲۳۸
کد خبر: ۴۰۸۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
حمزه تاکید کرد:

ظرفیت های معدنی کهنوج برای رفع بیکاری در استان

می متالز - نماینده مردم کهنوج در مجلس گفت: ظرفیت های معدنی بسیار خوبی در زمینه های مس، آهن، آهک، سنگ تزئینی و کرومیک در این حوزه وجود دارد ، ولی متاسفانه به دلیل نبود صنایع تبدیلی در استان ، شاهد خام فروشی این محصولات به دیگر کشورها هستیم.
ظرفیت های معدنی کهنوج برای رفع بیکاری در استان

احمد حمزه درخصوص ظرفیت ها و توانمندی های استان و حوزه انتخابیه اش برای تولید و اشتغال در کشور، گفت:بیشتر بحث تولید و اشتغال حوزه انتخابیه کهنوج با توجه به 5 شهری که در این حوزه وجود دارد؛کشاورزی و دامپروری است و متاسفانه صنعت جایگاه کمتری را در بحث اشتغال به خود اختصاص می دهد.

وی بیان داشت: ظرفیت های معدنی بسیار خوبی در زمینه های مس، آهن، آهک، سنگ تزئینی و کرومیک در این حوزه وجود دارد ، ولی متاسفانه به دلیل نبود صنایع تبدیلی در استان ، شاهد خام فروشی این محصولات به دیگر کشورها هستیم.

عضوکمیسون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه برای گسترش کشاورزی و دامپروری در این حوزه برای اشتغالزایی و تولید باید کشت و صنعت های مکانیزه با سرمایه گذاری مناسب برای رفع بیکاری و بالابردن حجم تولیدات استان مورد حمایت قرار بگیرند، تصریح کرد: مطمئنا با مکانیزه شدن کشت و صنعت ها شاهد افزایش اشتغال و تولیداتی با کیفیت بالا در این حوزه انتخابیه خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین تولیدات که زمینه اشتغالزایی بالای در استان دارد،کشت صیفی جات است،گفت: سالانه حدود 5 میلیون تن انواع صیفی از حوزه انتخابیه کهنوج رودبار جنوب، فاریاب، قلعه‌گنج و منوجان روانه بازارهای کشور و حتی صادارت می شود که توانسته ظرفیت های خوبی را برای اشتغالزایی فراهم آورد.

نماینده مردم کهنوج،رودبار جنوب، فاریاب، قلعه‌گنج و منوجان در مجلس در پایان بیان داشت: متاسفانه با توجه به ظرفیت های بسیار بالایی که در حوزه تولید صیفی جات در این شهرها وجود دارد، اما صنایع بسته بندی و تبدیلی مناسبی در این حوزه وجود ندارد که این امر یک نقص بزرگ است ؛چرا که با راه اندازی صنایع تبدیلی هم روند تولید بهبود خواهد یافت و هم شاهد رفع بیکاری در این شهرها خواهیم بود.

عناوین برگزیده