تاریخ: ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۰:۵۰
بازدید: ۵۲۹
کد خبر: ۴۱۱۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

اشتغال 6 هزار نفر در معادن استان آذربایجان غربی

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر 6 هزار نفر در بخش معدن مشغول بکار هستند ودر صورت توجه بیشتر به تکمیل چرخه اکتشاف، استخراج و فرآوری و استحصال زمینه اشتغال برای ۲۰ هزار نفر فراهم می شود
اشتغال 6 هزار نفر در معادن استان آذربایجان غربی

«جعفر صادق اسکندری » با بیان اینکه باید از ایجاد واحدهای فرآوری در محدوده معادن حمایت کرد افزود: و این صنعت می تواند ۳۰ درصد بار اقتصاد در استان را متحمل شود.
وی با تاکید بر اینکه یکی از بخش‌های مهم و اثرگذار در اقتصاد کشور، بخش معدن و صنایع معدنی است اضافه کرد: بی‌شک نقش معدن در اقتصاد کشورهای جهان منحصر به مشارکت در افزایش تولید ناخالص داخلی و رشد اقتصادی نشده بلکه سهم معناداری نیز در ایجاد فرصت‌های شغلی و کاهش فقر در کشورها دارد.
اسکندری گفت: با تلاش و پیگیری‌های انجام شده در سه سال اخیر، اقداماتی با هدف احداث واحدهای فرآوری در سر معادن از قبیل احداث سنگبری در سر معادن مرمریت بسطام و بادکی چایپاره، تراورتن گنبد تکاب، مرمر آجواج سلماس، تراورتن قزل قشلاق تکاب و احداث واحد دانه‌بندی و تولید پودر سیلیس در سر معدن قوپی باباعلی سلماس و نیز تولید کنسانتره آهن در سر معدن آهن سلماس انجام شده است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی اکتشافات سطحی را از مشکلات معدنی استان عنوان کرد و گفت: بر اساس استاندارد جهانی باید عملیات اکتشاف تا عمق ۵۰۰ متری صورت بگیرد در حالیکه میانگین آن در آذربایجان غربی تنها ۲۰ سانتی متر است.
رییس سازمان صنعت و معدن آذربایجان غربی گفت: واحدهای فرآوری معادن آذربایجان غربی حمایت شوند و از سوی دیگر باید از خام فروشی معادن استان آذربایجان غربی نیز جلوگیری کرد.

عناوین برگزیده