تاریخ: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۳۸
بازدید: ۲۵۶
کد خبر: ۴۱۱۸
سرویس خبر : آهن و فولاد

رکورد تولید آهن اسفنجی در فولاد هرمزگان شکسته شد

می متالز - فولاد هرمزگان در اردیبهشت ماه سال جاری با ثبت رکورد تولید 151 هزارو 638 تن آهن اسفنجی در مجموع دو مدول احیا مستقیم، گام مؤثر دیگری برای دست یابی به اهداف سالانه، افزایش بهره وری و سود دهی شرکت، در سال 96 برداشت.
رکورد تولید آهن اسفنجی در فولاد هرمزگان شکسته شد

یاسر کیانی، مدیر احیا مسقیم فولاد هرمزگان ضمن اعلام خبر ثبت رکورد تولید آهن اسفنجی در این شرکت گفت: این رکورد در حالی به دست آمد که تلاشگران واحد احیا مستقیم فولاد هرمزگان نیز موفق شدند با همکاری گروهی و همدلی هر چه بیشتر سایر واحد ها به رکورد تولید ۷۶ هزار و ۲۱۵ تن مدول A در اردیبهشت ماه دست یابند و تولید این واحد را در یک ماه کاری به بالاتر از ظرفیت اسمی آن رهنمون سازند.

وی رکورد قبلی تولید ماهانه آهن اسفنجی در مدول های احیا مستقیم فولاد هرمزگان را مربوط به مهرماه ۹۵ و با تناژ ۱۴۹ هزارو ۸۴۶ تن خواند و افزود: با کسب این رکورد میزان ۱۷۹۲ تن افزایش تولید نسبت به رکورد ماهانه قبلی و یک هزار و ۶۳۸ تن بیشتر از ظرفیت اسمی تولید شد.

کیانی از بهبود فرآیندها، اصلاح روش ها و به کارگیری ظرفیت حداکثری تجهیزات و امکانات موجود توسط همکاران ناحیه و واحدهای پشتیبانی به عنوان مهمترین دلایل دست یابی به این رکورد یاد و تصریح کرد: در همین راستا به گونه ای برنامه ریزی شده است تا با استفاده همه ظرفیت های موجود در پایان سال به اهداف استراتژیک شرکت در این بخش دست یابیم.

وی با اشاره به روند موفقیت های واحد احیا مستقیم فولاد هرمزگان خاطر نشان کرد: در سال گذشته نیز واحد احیا با ثبت ۷  رکورد روزانه و ماهانه سالی پر فروغ را پشت سر گذاشت.

مدیر احیا مسقیم فولاد هرمزگان افزود: در سال ۱۳۹۵ با تدوین تابلوی اهداف و ترسیم چشم انداز تولید، تمامی تلاش نفرات و ظرفیت تجهیزات برای رسیدن به این اهداف بکار گرفته شد که ثمره آن رسیدن به اهداف تعیین شده کیفی آهن اسفنجی، کاهش میزان مصرف آب، کاهش زمان توقفات اضطراری، کاهش ضریب شدت حوادث و افزایش بهره وری نیروی انسانی در بخش نگهداری و تعمیرات بوده است.

وی همچنین ادامه داد: کمیته تحول ناحیه با اجرای  ۱۳ پروژه  TQ در قسمت های مختلف واحد موفق به ایجاد ارزش افزوده‌ای بالغ بر ۲۲۰ میلیارد ریال شد.

منبع: چیلان
عناوین برگزیده