تاریخ: ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۵:۱۵
بازدید: ۲۸۲
کد خبر: ۴۱۲۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

استخراج عقیق از دل شهر زیزمینی کوبِرپِدی

می متالز - بر اساس گزارشی از بزینس‌اینسایدر در سرزمینی دورافتاده از استرالیای جنوبی، شهری وجود دارد که دودکش‌های آن از میان شن و ماسه کف زمین بیرون می‌آیند.
استخراج عقیق از دل شهر زیزمینی کوبِرپِدی

عقیق در اول فوریه ۱۹۱۵ میلادی (۱۱ بهمن ۱۲۹۳) در کوبِرپِدی پیدا شد و از آن زمان به بعد این شهر کوچک بیشتر عقیق‌های جهان را که کیفیت آنها در سطح کیفیت سنگ‌های جواهری است، عرضه می‌کند. کوبرپدی علاوه‌بر عقیق‌خیز بودن، جاذبه توریستی هم دارد که موجبات اشتغالزایی و پایداری جامعه را فراهم آورده است. این شهر کوچک بیش از ۷۰ پهنه عقیق دارد و بزرگترین منطقه استخراج عقیق در جهان است.
زندگی در کوبِرپِدی از سال ۱۹۱۷ میلادی (۱۲۹۵ خورشیدی) آغاز شد و به دنبال آن بزرگترین عملیات استخراج عقیق در جهان در این شهر قناتی‌شکل توسعه یافت. مردم کوبِرپِدی این سبک زندگی را برای در امان بودن از گرمای منطقه که در تابستان به ۴۹ درجه سانتی‌گراد می‌رسد، انتخاب کردند. براساس سرشماری سال ۲۰۱۱ میلادی (۱۳۹۰خورشیدی) جمعیت این منطقه ۱۶۹۵ نفر برآورد شد و این جمعیت حالا پس از ۱۰۰ سال زندگی در این سنگواره‌ها، همچنان آن را خانه خود می‌دانند و تصمیمی برای توقف ادامه زندگی در آن ندارند.

عناوین برگزیده