تاریخ: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۳۰
بازدید: ۲۵۸
کد خبر: ۴۲۲۱
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
در شورای گفت‌وگوی استان اصفهان عنوان شد:

مرز بین صنف و صنعت در بخش سنگ مشخص نیست

می متالز - چهل و نهمین شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان با حضور استاندار و رئیس اتاق اصفهان برگزار شد.
مرز بین صنف و صنعت در بخش سنگ مشخص نیست

تازه‌ترین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان با محوریت تصویب پیشنهادهای تغییر ساعات اوج مصرف واحدهای تولیدی سنگ، ریخته‌گری و آجر در تابستان، تشکیل کارگروه ویژه شرکت‌های دارای مجوز فناوری اطلاعات صنف رایانه‌ای و بررسی راه‌های تقویت صنعت سنگ استان برگزار شد.

رئیس اتاق اصفهان در این نشست گفت: اتحادیه صادرکنندگان سنگ استان متشکل از معدن داران، مدیران واحدهای فرآوری، صادرکنندگان و تولیدکنندگان ماشین‌آلات سنگ باهدف تقویت تولید و صادرات سنگ استان در اتاق اصفهان تشکیل می‌شود.

سید عبدالوهاب سهل‌آبادی خواستار مشخص شدن مرز بین صنف و صنعت در بخش سنگ شد و گفت: متأسفانه بسیاری از واحدهای سنگ‌بری که در قالب یک کارخانه‌ هستند، از طریق اتحادیه صنفی مجوز دریافت کردند.

سهل آبادی اظهار کرد: شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی اصفهان برای پنجمین سال پیایی به‌عنوان شورای گفتگو برتر کشور شناخته شد.همچنین از نظر تعداد جلسات و مصوبات در بین تمامی استان‌ها توانست رتبه نخست را به خود اختصاص دهد.

 ساعت اوج مصرف واحدهای تولیدی سنگ به ساعت‌های کم‌مصرف منتقل می‌شود

استاندار اصفهان در این نشست، تأکید کرد: در سال اقتصاد مقاومتی تلاش می‌کنیم شرایط مناسبی برای فعالیت واحدهای تولیدی استان فراهم کنیم تا از قطعی برق واحدها در ساعات پیک مصرف جلوگیری شود.

رسول زرگرپور با اشاره به چالش ساعات اوج مصرف برق در تابستان و قطعی برق برخی از واحدهای تولیدی، گفت: بر اساس توافق‌نامه شرکت توزیع برق استان با انجمن‌های سنگ، آجر و ریخته‌گری، مقرر شد ساعت اوج مصرف واحدهای تولیدی این بخش به ساعت‌های کم‌مصرف منتقل و مشوق‌هایی در نظر گرفته شود.

زرگر پور از تشکیل کارگروه ویژه بررسی مسائل و مشکلات صنف رایانه‌ای استان زیرمجموعه شورای گفتگو خبر داد و گفت: متأسفانه برخی از دستگاه‌های دولتی از خدمات فناوری اطلاعات شرکت‌های معتبر و دارای مجوز استفاده نمی‌کنند. مقرر شد این موضوع در کارگروه ویژه پیگیری شود.

عناوین برگزیده