تاریخ: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۸:۲۵
بازدید: ۲۶۸
کد خبر: ۴۲۴۰
سرویس خبر : انرژی

اخبار ناامیدکننده وال استریت برای اوپک

می متالز - علی رغم تلاشهای اوپک در تقویت بازار نفت جهانی، قیمت نفت خام همچنان درحال سقوط است.
اخبار ناامیدکننده وال استریت برای اوپک

اخبار بانک وال استریت از ناامیدی بهبود اوضاع در سال آینده حکایت دارد. از زمان توافق اوپک و متحدانش در کنترل تولید و ادمه روند کنترلی تا سه ماهه اول سال آینده، قیمت نفت در معاملات فیوچرز تا 8 درصد افت داشته است. این در حالی است که موسسه گلدمن ساچس امیدوار به موفقیت استراتژی اوپک است و هشدار می دهد پایان دوره تعیین شده جهت کنترل تولید نفت توسط اوپک، بازار را مجددا با افزایش عرضه مواجه خواهد کرد. به عقیده مورگان اسنلی اوپک چاره ای جز طولانی تر کردن زمان کاهش عرضه نفت ندارد.

افزایش عرضه تولیدکنندگان نفت شل امریکا و عدم افزایش تقاضا به این معناست که سال آینده بازار نفت دنیا با معظل دیگری مواجه خواهد بود. این به معنای آن است که عربستان سعودی و روسیه که دو تولیدکننده بزگ ائتلاف 24 ملیتی اند، برای بازگرداندن تعادل به بازار مجبورند دست به هر کاری بزنند. طبق گفته مورگان استنلی، تقاضا عملا تغییر خاصی نداشته و با وجود افزایش عرضه امریکا، تولیدکنندگان اوپک چاره ای ندارند جز اینکه محدودیت عرضه نفت خود را تا پایان سال 2018 ادامه بدهند.

تولیدکنندگان نفت شل با سرعت شگفت آوری در حال تولید و عرضه نفت هستند تا کاهش تولید دو ساله اخیر خود را جبران کنند. این امر تلاش تولیدکنندگان اوپک در ایجاد تعادل در بازار را عملا بی ثمر خواهد کرد. به این ترتیب، حتی اگر اوپک برنامه کنترل تولید خود را تا آخر سال آینده نیز تمدید کند، هیچ گونه امیدی برای بهبود وضعیت قیمت نفت در سال آینده وجود نخواهد داشت.  

منبع: ایفنا
عناوین برگزیده