تاریخ: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۱:۳۱
بازدید: ۲۶۹
کد خبر: ۴۲۷۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
اسدی کرم خبر داد:

آغاز روند اجرای تحقیق و تفحص از صنایع ملی مس در کرمان/ با تعامل به دنبال شفاف سازی هستیم

می متالز - نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی از آغاز روند اجرای تحقیق و تفحص نمایندگان از شرکت صنایع ملی مس ایران در استان کرمان خبر داد.
آغاز روند اجرای تحقیق و تفحص از صنایع ملی مس در کرمان/ با تعامل به دنبال شفاف سازی هستیم

علی اسدی کرم با اشاره به آخرین وضعیت تحقیق و تفحص مجلس از شرکت ملی مس گفت:تحقیق و تفحص شروع شده و دفتری برای این کار در شهرستان شهربابک دایر شده است.

 

صدور اطلاعیه شماره یک تحقیق و تفحص از مس

نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کار تحقیق و تفحص در استان کرمان به بنده سپرده شده است خاطرنشان کرد: اطلاعیه شماره یک تحقیق و تفحص صادر شده است و در این اطلاعیه آمده است که هر کسی به نوعی در شرکت های پیمانکاری یا شرکت های وابسته به مس اعتراضی دارد؛با مدارک مستند اعتراض خود را برای بررسی به هیئت تحقیق و تفحص ارائه دهد.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس افزود: در راستای تحقیق و تفحص از صنایع مس اگر مشکلات شاکیان حل شدنی باشد در گفت وگو با مسئولان مس آن را حل خواهیم کرد و اگر این مشکل حل نشود؛شکایت ها را به مقامات بالاتر ارجاع می دهیم تا مشخص شود که چه کسی متخلف بوده است.

وی با اشاره به زمان قرائت گزارش تحقیق و تفحص از صنایع مس درصحن علنی مجلس تصریح کرد: معمولا ۶ ماه زمان نیاز است که تحقیق و تفحصی به نتیجه رسیده و گزارش آن به مجلس تقدیم شود،اما اگر در حین انجام تحقیق و تفحص از شرکت مس نیاز به بررسی بیشتر احساس شود این فرصت تا ۶ ماه دیگر نیز تمدید خواهد شد.

اسدی کرم تاکید کرد:روند تحقیق و تفحص به گونه ای خواهد بود که  به صورت تعاملی پیش رفته شفاف سازی لازم صورت بگیرد که در این زمینه مسئولان شرکت مس اعلام آمادگی کردند تا  شفاف سازی خوبی در مس صورت بگیرد.

 

استقلال مجمتع مس شهربابک از صنایع مس سرچشمه

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی همچنین  در بخش دیگری از این گفت و گو با اشاره به تلاش برای مستقل شدن مجتع مس شهربابک از زیر مجموعه مس سرچشمه کرمان گفت: مجتمع مس شهربابک درحال شکل گیری و تهیه چارت مدیریتی است.

 

به دنبال ارائه سهام شرکت مس کرمان در بورس هستیم‌

 وی افزود: به دنبال ارائه سهام شرکت مس کرمان در بورس هستیم‌ تا این شرکت تبدیل به هلدینگ شود تا از این طریق، حداقل امکانات مالی حاصل از آن را وارد استان شود؛چراکه در حال حاضر منابع درآمدی شرکت ملی مس در خارج از استان و عمدتا در تهران هزینه می شود در حالی که این منابع باید خرج توسعه استان شود.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس خاطرنشان کرد: همچنین دنبال این هستیم شرکت هایی که در منطقه به صورت عملیاتی کار می کنند،مالیات برارزش افزوده خود را در همان حوزه پرداخت کنند؛ این در حالی است که هم اکنون ۳۱ شرکت در شهرستان شهربابک وجود دارد که هیچ یک از آن ها مالیات ارزش افزوده خود را در شهرستان پرداخت نمی کنند و این باعث شده است که منابع درآمدی آن بدون اینکه درآمدعمومی برای شهر ایجاد کند،در جای دیگر هزینه شود.

عناوین برگزیده