تاریخ: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۲:۵۹
بازدید: ۴۵۲
کد خبر: ۴۳۴۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
حاشیه های یک نشست خبری؛

سرقینی: هر مصاحبه معاونت معدنی باشکایت برخی از مخاطبان همراه شده است

می متالز - آخرین نشست خبری معاون امورمعادن وزارت صنعت (به قول خودشان) که بیش از 120 دقیقه بطول انجامید با حاشیه هایی همراه بود، به طوری که وی در واکنش به یکی از پرسش ها مبنی بر دلیل استقبال نکردن اش از نشست های خبری، گفت: هر مصاحبه معاونت معدنی با شکایت برخی از مخاطبان همراه شده و یا دلخوری آنها را موجب شده است.
سرقینی: هر مصاحبه معاونت معدنی باشکایت برخی از مخاطبان همراه شده است

«جعفر سرقینی» روز دوشنبه در حالی پای به سالن کنفرانس وزارت صنعت،معدن و تجارت گذاشت که هشت نفر از مدیران کل حوزه ذیربط و دو تشکل حرفه ای وی را همراهی می کردند. اما قبل از اینکه نشست خبری آغاز شود، بهرام شکوری رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران در اعتراض به دعوت نشدن اش به جلسه هماهنگی تشکل ها برای برگزاری روز صنعت و معدن ( دهم تیرماه ) جلسه را ترک کرد .

معاون امور معادن وصنایع معدنی در این نشست با این انتقاد هم روبرو شد که در دوره چهار ساله گذشته چهار نوبت در نشست مطبوعاتی حاضر شده و در واقع به عنوان متولی این بخش، دفاعی از عملکرد آن نداشته است .

خبرنگاری از سرقینی پرسید چرا پاسخگوی تشکل های منتقد نیستید و وی گفت: هرکس به شخصه کامل نیست و هرگز به عملکرد خود در این دوره نمره 100 نمی دهم، اما به نظر نمی رسد با تشکلی برخورد نامناسبی داشته باشم.

موضوع بودن یا نبودن در دولت دوازدهم از دیگر سوال های حاشیه ای بود که از سرقینی پرسیده شد و او هم جواب داد : مسئولیت 12 ساله در دولت ( هشت سال در دولت های هفتم و هشتم ) و چهار سال در دولت یازدهم کافی است، زیرا بیش از این دیگر بُرد ندارد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی این انتقاد را به رسانه ها وارد دانست که در برابر عملکرد امداد و نجات افراد غیر موظف که براساس وظایف انساندوستانه به کمک کارگران معدن شتافتند، توجهی نکردند، درحالی که حضور این افراد مانع از آن شد که شمار تلفات افزایش یابد و این امر بنا به درخواست این معاونت صورت گرفت که تلفنی از معادن اطراف دعوت به کمک رسانی شدند.

نادعلی اسماعیلی رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران هم در این نشست لب به اعتراض گشود که چرا مسئولانی که باید در حادثه معدن زمستان یورت آزاد شهر گلستان کمک می کردند، در این زمینه دریغ کردند و امروز در صف منتقدان خود را جا کرده اند.

عبدالوهاب سهل آبادی رییس خانه صنعت، معدن وتجارت ایران که با تاخیر 20 تا 25 دقیقه ای خود را به این نشست رسانده بود، توضیح داد پرواز اصفهان تهران ابتدا تاخیر داشت، سپس کنسل و این امر پیامد تاخیر حضور شد .

سهل آبادی گفت: سقوط یک فروند هواپیما در هرنقطه از ایران ، موجب جلب افکار عمومی می شود، اما وضعیت معادن کشور خوب نیست، حتما باید 50 نفر قربانی شوند تا موضوع مورد توجه قرار گیرد .

سهل آبادی این را هم مطرح کرد که ماشین آلات معدنی مربوط به 47 سال قبل ( 1970 میلادی ) است و طبیعی است که حادثه آفرین می شوند و کسی باید به فکر کارگران معادن به ویژه زغالسنگ که در عمق زمین فعالیت می کنند، باشد .

موضوع تکلیف استاندارد در معادن و متولی ایمنی آنها از پرسش هایی بود که دقایقی از وقت نشست را به خود اختصاص داد، زیرا حاضران هریک ( سازمان نظام مهندسی معدن، وزارت صنعت و ..) به شکل و شیوه ای آن را به دستگاهی دیگر ارجاع می دادند، اما سرانجام سرقینی اظهار داشت: وزارت صنعت وظیفه نظارت را دارد و پاسخگو و مسئول هستیم، در عین حال در حوزه ایمنی هم با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شراکت داریم .

این نشست با وجود اینکه در ماه مبارک رمضان بود مورد استقبال نزدیک به 50 نفر از خبرنگاران، تصویر برداران و عکاسان قرار گرفته بود و تعداد 14 نفر فرصت طرح پرسش های خود را یافتند که اغلب به جای یک پرسش چند سوال را مطرح کردند که از مباحث مورد چالش بخش بود .

تعداد پنج نفر مدیرکل زیر مجموعه معاونت امور معادن و صنایع معدنی در این جلسه حاضر بودند که غیر از یک نفر، آنهم در فرصتی یک دقیقه ای، مجالی برای پاسخ به سوالها نیافتند، چون معاونت مربوطه به کلیه مباحث اشراف لازم را داشت .

محمد رضا بهرامن رییس خانه معدن ایران و عبدالوهاب سهل آبادی رییس خانه صنعت، معدن وتجارت ایران میهمانان این نشست در وزارت صنعت بودند که چندان مورد خطاب پرسش های خبرنگاران قرار نگرفتند.

منبع: ایرنا
عناوین برگزیده