تاریخ: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۰۹
بازدید: ۳۳۲
کد خبر: ۴۴۸۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
هاشمی خبر داد:

سفر وزیرصنعت به تکاب برای بررسی مشکلات معدن آق‌دره/ لزوم افزایش سهمیه کارگران روستا به ۵۰نفر

می متالز - نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس، گفت: مشکل اساسی معادن تکاب ریشه‌دار بوده و مربوط به ۲۰ سال گذشته است و در حال حاضر مطالبه مردم آق دره افزایش سهمیه تعداد شاغلان به ۵۰ نفر است.
سفر وزیرصنعت به تکاب برای بررسی مشکلات معدن آق‌دره/ لزوم افزایش سهمیه کارگران روستا به ۵۰نفر

همایون هاشمی، با اشاره به مشکلات پیش آمده در معدن طلای آق دره، گفت: تکاب قطب معدن ایران بوده و بیش از 60 معدن در این شهرستان فعالیت می کنند، که 4 معدن طلا و سه کارخانه طلا در این منطقه وجود دارد.

نماینده مردم میاندوآب و تکاب با اشاره به درخواست های صنفی و کارگری و برخی مطالبات روستاییان از معادن، افزود:اخیراً تعدادی از روستاییان آق دره وسطی که معدن طلای آق دره در این منطقه قرار دارد، موضوعی را مطرح می کنند مبنی بر اینکه سهم کارگری روستا از معدن بسیار کم است.

مشکل اساسی معادن تکاب ریشه دار بوده و مربوط به 20 سال گذشته است

هاشمی با بیان اینکه روز گذشته نشستی با حضور فرماندار و مسئولان روستا تشکیل شد، ادامه داد:حدود 21 نفر در حال حاضر در روستا فعالیت می کنند، که خواسته آنها افزایش تعداد شاغلان روستا در معدن است، که در همین راستا سعی شد تجمعات خاتمه یابد و فرماندار قول مساعد داد، سهمیه تعداد شاغلان روستا به 50 نفر افزایش یابد.

وی یادآور شد: مشکل اساسی معادن تکاب ریشه دار بوده و مربوط به 20 سال گذشته است و عموما این معادن در توسعه شهری و روستایی نقشی نداشته اند.

مردم آق‌دره حداقل باید از حق کارگری معدن بهره مند شوند

هاشمی با بیان اینکه مقرر شده وزیر صنعت به همراه معاون امور معادنی در منطقه حضور یابند، افزود: نارضایتی مردم از ایجاد گازهای آلاینده و آلودگی آب و هوا و امراض متفاوتی است که به مردم منطقه تحمیل می‌شود، علاوه بر این در جایی که مراتع درحال تخریب بوده و کارخانه‌ها برای  ایجاد اشتغال وجود ندارد مردم منطقه از کارگری معدن هم محروم می‌شوند، که این نگران کننده است.

عضو کمیسیون بهداشت و در مان مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:پس از پایان ماه رمضان ، سرقینی معاون معدنی وزیر صنعت برای بازدید از معادن تکاب در منطقه حضور می یابد، تا مشکلات و مطالبات کارگران و روستاییان از نزدیک مورد مشاهده و بررسی قرار گیرد.

عناوین برگزیده