تاریخ: ۰۶ تير ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۲:۳۶
بازدید: ۲۴۱
کد خبر: ۴۵۶۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رییس خانه معدن ایران تاکید کرد:

ضرورت روان سازی و پایین آوردن میزان ریسک فعالیت های معدنی

می متالز - رییس خانه معدن ایران رسانه ها و تشکل های تخصصی را بازوان توانمند حوزه معدن دانست و بر ضرورت روان سازی و پایین آوردن میزان ریسک فعالیت های معدنی تاکید کرد.
ضرورت روان سازی و پایین آوردن میزان ریسک فعالیت های معدنی

محمدرضا بهرامن در نشست خبری با خبرنگاران که در وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، با اشاره به برنامه ششم توسعه کشور، اظهار کرد: در رشد ۸ درصدی اقتصاد کشور که در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده است، باید جایگاه و سهم حوزه معدن مورد توجه ویژه ای قرار بگیرد.

وی نقش تشکل های تخصصی حوزه معدن را در توسعه این حوزه کلیدی دانست و گفت: تشکل ها، رابط و امین فعالان حوزه معدن هستند. ‌هم چنین رسانه ها به عنوان یک اهرم حمایتی، بازوی توانمند و تاثیرگذار دیگری برای پیشبرد اهداف توسعه ای در بخش معدن محسوب می شوند.

رییس خانه معدن ایران، با تاکید بر ضرورت حل و فصل مشکلات فراروی معدن کاران کشور، عنوان کرد:  باید روان سازی و پایین آوردن میزان ریسک فعالیت های معدنی را در چارچوب اولویت های کاری خود قرار دهیم و در آن راستا حرکت و برنامه ریزی کنیم.

بهرامن حرکت به سمت اشتغالزایی را از مهمترین اولویت های حوزه معدن دانست و گفت: این موضوع در شورای سیاستگذاری خانه معدن نیز لحاظ شده است و باید همگام با توسعه و اکتشاف معادن برای اشتغالزایی بیشتر در این حوزه نیز برنامه ریزی کنیم.

وی فعال کردن معادن راکد را به عنوان یکی از مهمترین برنامه ها در جهت اشتغالزایی بخش معدن معرفی کرد و افزود: در این راستا مطالعات اولیه انجام شده است و با موافقت و تعاملی که با دولت داریم برداشتن موانع موجود را در دستور کار خود قرار می دهیم.

بهرامن با اشاره به قرار گرفتن بیشتر معادن در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور، عنوان کرد: به عنوان نمونه اگر ۵۰۰ معدن وارد چرخه فعالیت شود، و هر معدن ۵۰ شغل ایجاد کند، سهم اشتغالزایی حوزه معدن ۲۵ هزار شغل خواهد شد.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده