تاریخ: ۰۷ تير ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۰:۵۸
بازدید: ۳۲۹
کد خبر: ۴۵۷۶
سرویس خبر : آهن و فولاد

فولاد قاین نیمه دوم سال به بهره برداری می رسد

می متالز - امسال 7 طرح بزرگ صنعتی در خراسان جنوبی به بهره برداری می رسد که با افتتاح این طرح ها زمینه اشتغال 2 هزار نفر فراهم می شود.
فولاد قاین نیمه دوم سال به بهره برداری می رسد

داوود شهرکی ، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی با بیان این مطلب که امسال ۷ طرح بزرگ صنعتی در خراسان به بهره برداری می رسد گفت: یکی از این ۷ طرح، پروژه فولاد قاین است که پیش بینی می گردد فاز نخست آن نیمه دوم امسال وارد مدا تولید شود.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری صورت گرفته در این ۷ طرح بزرگ صنعتی، هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که زمینه اشتغال ۲ هزار نفر را به طور مستقیم فراهم می کند. یکی دیگر از این طرح ها پروژه کارخانه کک طبس است.

وی افزود: سال گذشته طرح رونق تولید با ابلاغ وزارتخانه در قالب کارگروه رفع موانع تولید شکل گرفت و امسال نیز با ابلاغ بخشنامه، رونق تولید ادامه می‌یابد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: سال گذشته بیش از ۷۰۰ واحد تولیدی اعم از صنعتی، کشاورزی در این امر ثبت‌نام کردند که  بیش از ۴۵۰ واحد موفق به اخذ تسهیلات شدند.

شهرکی بیان کرد: بخشی از واحدهایی که موفق به اخذ تسهیلات نشدند با مشکلاتی مواجه شده اما سامانه بهمین‌یاب فعال شده و امکان ثبت‌نام متقاضیان فراهم شده است.

وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی در حوزه صنعت، معدن و تجارت می‌توانند ثبت‌نام کنند افزود: تاکید ما بر پرداخت تسهیلات به واحدهایی است که بازارفروش بیشتری داشته اما به دلیل مشکل نقدینگی با مشکلاتی مواجه هستند.

 ئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان کرد: علاوه بر واحدهای صنعتی، فعلان بخش معدن هم می‌توانند برای تامین سرمایه در گردش و نقدینگی خود از تسهیلات استفاده کنند و از ابتدای امسال در ادامه طرح رونق تولید ۲۰۰ میلیارد ریال تهسیلات به ۲۵ واحد تولیدی در خراسان جنوبی پرداخت شده است.

شهرکی گفت: امسال انتظار می‌رود رقم تسهیلات بیشتری نسبت به سال گذشته داشته باشیم و فلسفه تسهیلات رونق تولید حفظ و افزایش تولید واحدهایی است که بازار فروش دارند و با مشکل نقدینگی مواجه هستند و تاکنون با پرداخت این تسهیلات به واحدهای تولیدی استان ۲ هزار شغل تثبیت و ۲۶۰ شغل جدید ایجاد شده است.

وی بیان کرد: تا چند هفته آینده فراخوان مزایده ۲۰۰ محدوده اکتشافی در خراسان جنوبی اطلاع رسانی می‌شود که فرصتی برای مکتشفان است که از ظرفیتی که سالها بلوکه بود با آزاد سازی بتوانند استفاده کنند.

وی از واگذاری ۴۰ معدن خبر داد افزود: این معادن آماده واگذاری از طریق مزایده است و افراد با داشتن توان مالی و فنی می‌توانند در این مزایده شرکت کنند.

منبع: چیلان
عناوین برگزیده