تاریخ: ۱۳ تير ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۱۴
بازدید: ۳۰۵
کد خبر: ۴۵۸۶
سرویس خبر : آهن و فولاد

برنامه جهشی هند برای رشد سه برابری تولید فولاد

می متالز - هند طی برنامه ای جهشی، ظرفیت تولید فولاد خود را به سه برابر افزایش خواهد داد. طبق این برنامه، هند تا سال 2030 به تولید 300 میلیون تنی دست خواهد یافت.
برنامه جهشی هند برای رشد سه برابری تولید فولاد

به گزارش می متالز به نقل از وب سایت متال جانکشن، تولید فولاد هند از 100میلیون تن در حال حاضر به 300میلیون تن تا سال 2031- 2030 افزایش می یابد.

رییس اتحادیه فولاد هند ضمن اعلام این خبر از مذاکره با رییس اتحادیه زغالسنگ برای تامین سوخت مورد نیاز این پروژه خبر داد.

چاودرای بیرندر سینگ (Chaudhary Birender Singh) گفت: دولت هند در ماه مه 2 خط مشی را در بخش فولاد به تصویب رساند. نخست خط مشی فولاد 2017 بود که بر اساس آن سرمایه گذاری در بخش فولاد برای تقویت بخش داخلی فولاد صورت می گیرد. خط مشی سال 2005 این کشور نتوانست انتظارات توسعه بخش فولاد داخلی را محقق سازد بنابراین خط مشی 2017 با هدف خودکفایی هند در تامین نیازهای فولاد عیار بالا ، فولاد الکتریکی و فولاد با آلیاژهای مخصوص به تصویب رسید.

 

برنامه ساخت 12 کارخانه زغالشویی

طی نشست فوری روسای اتحادیه های فولاد و زغال سنگ هند تصمیماتی در خصوص تامین زغال سنگ مورد نیاز این پروژه اتخاذ شد. بر این اساس شرکت زغال سنگ هندIndia Coal Ltd و شرکت زغال سنگ کک بهارات(Bharat Coking Coal Ltd) توافق کردند که تا سال2020-2019 تعداد 12 کارخانه زغالشویی تاسیس کنند.

رییس اتحادیه فولاد هند تصریح کرد: امیدواریم با احداث این کارخانه ها واردات کک زغالسنگ را20تا 25درصد کاهش دهیم. وی افزود: تمرکز دولت هند بر کاهش وابستگی به واردات مواد اولیه مورد نیاز فولاد سازی و همچنین کاهش قیمت واردات آنها است.

سینگ خاطرنشان کرد: دومین خط مشی هند در بخش فولاد در راستای تقویت مصرف فولاد داخلی است که براساس آن در تامین تدارکات دولتی از آهن و فولاد و محصولات داخلی استفاده می شود.

منبع: ایمیدرو
عناوین برگزیده