تاریخ: ۱۹ تير ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۰:۰۴
بازدید: ۲۵۶
کد خبر: ۴۶۹۷
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

سرمایه گذاری برای تولید مصالح ساختمانی در منطقه GCC معادل ۱۸ میلیارد دلار بوده است

می متالز - تازه ترین آمارها نشان می دهد کل سرمایه گذاری های مربوط به تولید سیمان، آهک و گچ در منطقه شورای همکاری خلیج فارس تا سال ۲۰۱۵ به ۱۸.۱ میلیارد دلار رسیده است.
سرمایه گذاری برای تولید مصالح ساختمانی در منطقه GCC معادل ۱۸ میلیارد دلار بوده است

سازمان مشاوره صنعتی خلیج (GOIC) که مقر آن در دوحه قطر قرار دارد و توسط کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس بنا نهاده شده است در گزارش خود می افزاید که از سال ۲۰۱۱ این میران سرمایه گذاری با رشد سالیانه ۴.۱ درصد به میزان ۱۵.۴ میلیارد دلار افزایش داشته است.

در طول دوره پنج ساله، تعداد کارخانجات تولید سیمان، آهک و گچ در منطقه از ۵۹ به ۶۹ واحد رسیده است. در همین حال نیروی کار شاغل با حدود ۱۰۰۰ نفر افزایش، به ۲۶۵۰۰ نفر رسیده است که از مجموع آنها در حدود ۱۰ درصد مستقیما در ارتباط با واحدهای تولیدی سیمان، گچ و آهک مشغول به فعالیت هستند.

این حجم از سرمایه گذاری که در سال های گذشته انجام شده است، نشان دهنده سیاست های جدی برای توسعه صنعتی و معدنی در شش کشور عربستان سعودی، بحرین، امارات متحده عربی، قطر، عمان و کویت به شمار می رود و این در حالی است که به گزارش سیمان خبر در سال ۲۰۱۵ به میزان ۴۷ درصد از کل سرمایه گذاری انجام شده در کشورهای مذکور در حوزه مصالح ساختمانی بوده است.

حال باید دید که با توجه به رکود موجود در بازار مصالح ساختمانی به ویژه طی دو سال اخیر چه تصمیماتی در خصوص این پروژه ها و کارخانجات توسط سهامداران اصلی اتخاذ خواهد شد.

عناوین برگزیده