تاریخ: ۲۰ تير ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۲:۴۴
بازدید: ۲۶۰
کد خبر: ۴۷۱۳
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
کیان پور تاکید کرد:

ضرورت افزایش سهم صنایع سنگ لرستان از بازار جهانی/ تشکیل تعاونی راه ورود به بازارهای بین المللی این صنعت است

می متالز - نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس، تشکیل تعاونی، تعامل و همکاری مدیران کارخانه های سنگ را لازمه حضور فعال این صنعت در بازارهای جهانی خواند و گفت: سهم صنایع سنگ ایران به ویژه کارخانجات سنگ لرستان از بازار جهانی بسیار اندک است.
ضرورت افزایش سهم صنایع سنگ لرستان از بازار جهانی/ تشکیل تعاونی راه ورود به بازارهای بین المللی این صنعت است

مجید کیان پور با بیان اینکه سهم صنایع سنگ ایران به ویژه کارخانجات سنگ لرستان از بازار جهانی بسیار اندک است، گفت: بدون شک تنش های منطقه ای بر کاهش صادرات این محصول در بازارهای جهانی تاثیر منفی داشته است اما لازم است برای افزایش این سهم تلاش های هدفمندی هم از سوی مدیران صنایع سنگ و هم از جانب دولت صورت گیرد.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در سال های اخیر بسیاری از کارخانه های سنگ در استان لرستان تعطیل و یا نیمه تعطیل شده اند که این وضعیت خوشایند اقتصاد کشور نیست.

وی با بیان اینکه لرستان یکی از قطب های صنعت سنگ کشور است،تصریح کرد:به همین دلیل باید در قالب یک طرح و برنامه حساب شده این صنعت از رکود خارج شود.

کیان پور با تاکید بر اینکه برای صنعت سنگ کشور باید به دنبال بازارهای هدف باشیم، افزود: این بازارها به آسانی قابل شناسایی هستند فقط لازم است به اصول و قواعد بازاریابی مسلط باشیم، متاسفانه بسیاری از مدیران کارخانه های سنگ کشور از جمله در استان لرستان فقط چشم به بازارهای داخلی دارند که این خود عاملی برای رکود آنان است.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدیران کارخانجات سنگ کشور باید جسارت ورود به بازارهای بین المللی را پیدا کنند،تصریح کرد: تعاونی،تعامل و همکاری مدیران کارخانه های سنگ برای حضور فعال در بازارهای جهانی یک راهکار اساسی برای تحقق این مهم است.

عناوین برگزیده