تاریخ: ۲۱ تير ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۳۸
بازدید: ۴۸۲
کد خبر: ۴۷۱۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
رئیس هیئت عامل ایمیدرو تاکید کرد:

حداکثر استفاده از نیروهای بومی در پروژه آلومینیوم جنوب لامرد

می متالز - رئیس هیئت عامل ایمیدرو گفت: حداکثر استفاده از نیروهای بومی در دوران بهره‌برداری از پروژه آلومینیوم جنوب در منطقه ویژه اقتصادی انرژی‌بر لامرد انجام خواهد شد.
حداکثر استفاده از نیروهای بومی در پروژه آلومینیوم جنوب لامرد

مهدی کرباسیان در حاشیه سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به لامرد و پس از بازدید از منطقه ویژه اقتصادی انرژی‌بر و پروژه آلومینیوم جنوب این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین سیاست‌های دولت با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب ایجاد اشتغال است.

وی افزود: باتوجه به مشکل اشتغال جوانان، باید هرچه سریع‌تر پروژه‌ها به سروسامان رسیده و نیروهایی جذب شوند و در لامرد و پارسیان این هدف وجود دارد که علاوه بر ایجاد اشتغال و تولید، رفع محرومیت نیز صورت بگیرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در پروژه آلومینیوم جنوب با ظرفیت 300 هزار تن در سال و نیروگاه بزرگی که قرار است راه‌اندازی شود، سیاست دولت بر این است که از نیروهای بومی استفاده شود، زیرا هم هزینه‌ها کاهش یافته و هم علاقه‌مندی نیروهای بومی در محل کار با توجه به نزدیکی به خانواده خود بیشتر است و در دوران بهره‌برداری این یک سیاست اساسی خواهد بود.

کرباسیان ادامه داد: در دوران زمان ساخت باتوجه به اینکه پروژه آلومینیوم جنوب توسط شرکت خارجی در حال اجراست و این شرکت ضمانت تولید داده است، در برخی رشته‌های تخصصی، به نیروهای با کیفیت بالا نیازمند هستند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: با جلساتی که برگزار شده حداکثر استفاده از نیروهای بومی در دوران بهره‌برداری آلومینیوم جنوب در منطقه ویژه اقتصادی انرژی‌بر لامرد انجام می‌شود و اولویت با نیروهای بومی خواهد بود.

منبع: ایمیدرو
عناوین برگزیده