تاریخ: ۲۶ تير ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۵:۵۸
بازدید: ۲۸۹
کد خبر: ۴۸۱۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معظمی در مراسم پنجاهمین سالگرد تاسیس ایدرو :

اجرای ۲۵۰ طرح صنعتی از سوی ایدرو در ۵۰ سال اخیر

می متالز - ایدرو ۱۸ طرح را در دست اجرا دارد که با ۶۰هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری ، اشتغال زایی حدود ۸ هزار نفر را به دنبال خواهد داشت.
اجرای ۲۵۰ طرح صنعتی از سوی ایدرو در ۵۰ سال اخیر

منصور معظمی معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت در مراسم نکوداشت پنجاهمین سال تاسیس ایدرو با بیان اینکه خدمات دکتر نیازمند روشن ، شفاف و مورد نظر همه دلسوزان بخش صنعت است گفت : فلسفه تاسیس ایدرو کمک به صنعتی شدن کشور است تا پس از ایجاد صنایع آنها را به بخش خصوصی واگذار کند.

رئیس هیات عامل ایدرو گفت : امروز بحث مهمی که مطرح است ، بحث سازمانهای توسعه ای ، ماموریت و هدف آنها است . تلاش بر این است عهدی که در سال ۱۳۴۶ بسته شده و سازمان گسترش شکل گرفته ، انشاءالله در ۵۰ ساله دوم با ماموریت جدید ، فعال تر و جدی تر دنبال کنیم.

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت با بیان اینکه ایدرو بنای بنگاه داری ندارد، تصریح کرد: تاکنون ۲۵۰ طرح از سوی ایدرو در کشور ایجاد شده و با پیاده سازی اصل ۴۴ قانون اساسی در حال واگذاری به بخش خصوصی است.

معظمی افزود : ایدرو ۱۸ طرح را در دست اجرا دارد که با ۶۰هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری ، اشتغال زایی حدود ۸ هزار نفر را به دنبال خواهد داشت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود : در سال ۹۵ رشد صنعتی ۶/۵ درصد بوده که این به معنای رشد صنعت است.

رئیس هیات عامل ایدرو با اشاره به نقش سازمانهای توسعه ای در اقتصاد کشور و نیاز به حمایت های جدی دولت و مجلس گفت:  ما به  دنبال این نیستیم از منایع دولتی استفاده کنیم لذا فراهم کردن شرایط ، مقررات و ضوابطی که دست و پا گیر هستند ، حوزه اختیارات و مسوولیت های سازمانهای توسعه ای را کمتر می کند.

عناوین برگزیده