تاریخ: ۲۸ تير ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۹:۵۱
بازدید: ۲۹۱
کد خبر: ۴۸۷۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
محجوب در تذکر شفاهی مطرح کرد؛

انتقاد از نحوه خصوصی سازی شرکت حمل و نقل خلیج فارس/ لزوم توسعه ایمنی معادن زغال سنگ کشور

می متالز - نماینده مردم تهران در مجلس گفت: شرکت حمل و نقل خلیج فارس واگذار شده ولی نتایج آن کاملا ضد اشتغال است.
انتقاد از نحوه خصوصی سازی شرکت حمل و نقل خلیج فارس/ لزوم توسعه ایمنی معادن زغال سنگ کشور

علیرضا محجوب در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 28 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر به وزیر بهداشت اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی قانونی را تصویب کرده که به هیأت امنای موسسات آموزشی اختیار می دهد تا از قانون کار و قانون تامین اجتماعی خود را بیرون بدانند و معاونت مربوطه وزارت بهداشت نیز در تمامی دانشگاه ها نوشته است که اگر جایگزین می آورید قانون کار در آن رعایت نشود.

وی افزود: از وزیری که مدعی است بیمه ها به او بدهکارند باید پرسید چطور دستور می دهد کسی را بیمه نکنند، این بخشنامه وزارت بهداشت توهین به قانون و انسانیت است.

نماینده مردم تهران بیان کرد: شرکت حمل ونقل خلیج فارس اوایل امسال واگذار شده ولی متاسفانه فردی که این واگذاری به نفعش انجام شده فقط 8 میلیارد پول پرداخت کرده و چند قسط را پرداخت نکرده است و شعبه تهران آن نیز با چند هزار نیرو به حالت تعطیل و تعلیق در آمده و 2 ماه است که حقوقی پرداخت نشده است با توجه به این شرایط سوال این است این چه نوع خصوصی سازی است که نتیجه آن ضد اشتغال است.

وی در تذکر به وزیر صنعت و معدن گفت: لازم است که حفظ مدیریت مجموعه کیان تایر بر عهده وزارتخانه صنعت و معدن باشد.

محجوب در تذکر به وزرای رفاه و صنعت بیان کرد: در مجموعه معدن زغال سنگ یورت آزادشهر اقداماتی انجام شده ولی تکرار می کنیم که در همه معادن باید اقدامات ایمنی انجام شود و راه حل این موضوع مانیتورینگ است.

عناوین برگزیده