تاریخ: ۳۰ تير ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۱:۳۰
بازدید: ۴۰۶
کد خبر: ۴۸۹۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
چکیده آمارهای اقتصادی خردادماه منتشر شد

سهم کشورهای عضو اوپک در تولید نفت خام چقدر است؟

می متالز - مرکز تحقیقات و بررسی‌‌های اقتصادی اتاق ایران در گزارش شماره 47 خردادماه، وضع مالی دولت، تسهیلات پرداختی بانک‌ها، شاخص قیمت تولید کننده و ... مورد بررسی قرار داده، هم‌چنین در حوزه بازار پول و سرمایه نیز قیمت جهانی طلا و نفت، نرخ خرید و فروش ارز، شاخص بورس و نوسانات این بازارها، بررسی شده است.
سهم کشورهای عضو اوپک در تولید نفت خام چقدر است؟

با توجه به نقش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در راستای ارائه خدمات به فعالان اقتصادی بخش خصوصی و همچنین با توجه به اهمیت داده‌های آماری به منظور تحلیل روند تاریخی و وضعیت موجود و پیش‌بینی آینده، و نیز امکان برنامه‌ریزی صحیح اقتصادی، مرکز تحقیقات و بررسی‌‌های اقتصادی اتاق ایران بر آن شد تا گزارشی از چکیده آمارهای اقتصادی را منتشر کند.

این گزارش متشکل از برخی آمارهای اقتصادی روزانه، ماهانه، فصلی و سالیانه کشور و برگرفته از منابع آماری معتبر همچون بانک مرکزی، مرکز آمار ایران، گمرک جمهوری اسلامی ایران و سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و ... است که بر اساس درجه اهمیت و استفاده آنها توسط فعالان بخش خصوصی، و به منظور دسترسی سریع و راحت به این اطلاعات هر ماه بر روی سایت اتاق ایران درج می‌شود.

 در گزارش خردادماه، تولید ناخالص داخلی کشور و سهم فعالیت‌های اقتصادی، رشد اقتصادی کشور، آمار مربوط به خصوصی‌سازی، جمعیت شاغلین بخش‌های مختلف اقتصادی در کشور در سال 1395، تولید، مصرف و ذخایر انرژی در ایران و خاورمیانه، تسهیلات پرداختی به بخش‌های اقتصادی، شاخص‌های بازار کار در بهار 1396، شاخص قیمت تولیدکننده بخش خدمات به تفکیک در سال 1395، شاخص قیمت تولید کننده بخش صنعت و معدن طی سال‌های 92 تا 95 مورد بررسی قرار گرفته، هم‌چنین در حوزه بازار پول و سرمایه نیز قیمت جهانی طلا و نفت، نرخ خرید و فروش ارز، شاخص بورس و نوسانات این بازارها، بررسی شده است.

عناوین برگزیده