تاریخ: ۳۱ تير ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۰:۳۰
بازدید: ۲۵۸
کد خبر: ۴۹۰۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در جریان سفر هیات اقتصادی اتاق ایران به بلژیک

هیات ایرانی از مرکز فن آوری و صنعت بلژیک بازدید کرد

می متالز - هیات تجاری 35 نفره اتاق ایران در جریان سفر به بلژیک از مرکز فن آوری و صنعت این کشور بازدید کرد. این مرکز در زمینه R&D (تحقیق و توسعه) به فعالیت می‌پردازد و به ارتقا بهره‌وری شرکت‌ها و مجموعه‌های صنعتی بلژیک کمک می‌کند.
هیات ایرانی از مرکز فن آوری و صنعت بلژیک بازدید کرد

هیات تجاری 35 نفره اتاق ایران که به سپرستی غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران به بروکسل و لوکزامبورگ سفر کرده‌ است، در جریان این سفر از مرکز فن آوری و صنعت بلژیک بازدید کرد.

هرمان دراشه، مدیر عامل مجموعه ایریس (IRIS) در این بازدید هیات ایرانی را همراهی کرد و توضیحاتی ارائه داد.

به گفته او این که در زمینه R&D (تحقیق و توسعه) به فعالیت می‌پردازد و به ارتقا بهره‌وری شرکت‌ها و مجموعه‌های صنعتی بلژیک کمک می‌کند.

بیش از ۲۳۰۰ شرکت در بلژیک عضو  این مجموعه هستند و گردش مالی این مجموعه، سالانه به بیش از ۲۳.۵ میلیون یورو می‌رسد.

آنگونه که مدیر عامل مجموعه ایریس می‌گوید: ۷۵ درصد اعضا این مجموعه را شرکتهای کوچک و متوسط بلژیک (SME) تشکیل می‌دهند و نکته منحصر بفرد این مجموعه همکاری با مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی و نیاز سنجی واحدهای صنعتی است. به طوری که بعد از طراحی یک ایده، با توجه به نیاز مجموعه صنعتی، با تشکیل تیم‌های تخصصی تحقیقاتی و عمدتا دانشگاهی اولین گام اجرایی این شرکت دانش بنیان برداشته شده و سپس با مراجعه به لابراتوراهای تخصصی و مراکز تحقیقاتی و تخصصی پیشرفته که دولت بلژیک نیز سرمایه گذاری زیادی در ان انجام داده است طرح اولیه  تعریف می‌شود.

به گفته دراشه، تولید و اجرای این طرح‌ها نیز در آزمایشگاههای بزرگتر و با نظارت تیم‌های تخصصی صورت می‌پذیرد.

مجموعه ایریس (IRIS) در روند تسهیل کلی  تولید صنعتی کتابی را منتشر کرده است که ۴۰ گام اساسی را بعد از پایش و مشاهده نمونه‌های آماری بسیار در خصوص تسهیل مراحل تولید صنعتی را شامل می شود.

دراشه معتقد است بروز رسانی دانش مایه بقا و حفظ و افزایش اعتبار هر شرکت بلژیکی است و از آنجا که ۲۰ درصد درآمد مجموعه ایریس از شرکتها تامین می‌شود، این بخش بنیانی در تمامی شرکت‌های عضو این مجمع توسط متخصصان حرفه‌ای به انجام می‌رسد.

به گفته او، هوشمندسازی صنایع یکی از اهداف اصلی این مجموعه است و تمامی پروژه‌ها هم بر محور مصرف انرژی کمتر و همگام با انرژی سبز تعریف می‌شوند.

تولید لامپهای خورشیدی، تختهای هوشمند بی سیم  بیمارستانی، ساخت و نگهداری توربین های بادی هوشمند و سبک سیار، تهیه کامپوزیت‌های سبک ولی بادوام برای ساخت انواع لوزام کار و لوازم منزل مانند اثاثیه و فیبرهای مخصوص چمدان، تنها نمونه کوچکی از محصولات این مجموعه هستند که در مرحله تولید انبوه قرار دارند.

 دامنه فعالیتهای مجموعه ایریس (IRIS) و سالن‌ها و لابراتورهای مختلف آن، زمینه کاری بیشتر اعضای هیات ایرانی بازدید کننده از این مجموعه را شامل می‌شد و بسیار مورد توجه قرار گرفت.

عناوین برگزیده