تاریخ: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۳۲
بازدید: ۳۱۹
کد خبر: ۴۹۸۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

دریافت گواهی انطباق استاندارد مصرف انرژی سیمان نیزار قم

می متالز - همزمان با بازدید مدیرکل استاندارد و هیات کارشناسی سازمان ملی استاندارد ، گواهی استاندارد مصرف انرژی به مدیر عامل واحد تولیدی سیمان نیزار قم اعطا شد .
دریافت گواهی انطباق استاندارد مصرف انرژی سیمان نیزار قم

مدیرکل استاندارد قم در حاشیه بازدید و مراسم اعطای گواهی انطباق استاندارد مصرف انرژی استاندارد به واحد تولیدی سیمان نیزار قم گفت: از اواخر سال ۱۳۹۴ تا کنون بیش از ۵۰ گواهی استاندارد مصرف انرژی درمقاطع ارزیابی سالانه، برای واحدهای صنعتی مشمول استان قم صادر شده است.

منصور فرزانه با بیان این که برنامه های مصوب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی قم در زمینه استقرار استانداردهای مصرف انرژی در بخش های خانگی و صنعتی تاکید دارد افزود: فرآیند بازرسی، ممیزی و استاندارد سازی مصرف انرژی واحدهای صنعتی انرژی بر، نظیر صنایع سیمان، آجر و برخی صنایع لبنی و کنسروسازی در حال انجام است و انتظار ما از تولید کنندگان این است که به طور داوطلبانه اقدام هایی را در راستای اصلاح فرایندها و به روز رسانی تکنولوژی و تجهیزات انجام دهند.

وی ادامه داد: واحدهای صنعتی پیش از اعمال جریمه، نسبت به ارتقای فناوری و به روز رسانی تجهیزات خود مطابق با استانداردهای مصف انرژی اقدام کنند.

مدیرکل استاندارد قم ضمن اشاره به اهمیت اصلاح الگوی مصرف و کاهش مصرف انرژی در کشور خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۹۴ تا کنون ۷۰ واحد تولیدی سیمان در کشور مورد ارزیابی سازمان ملی استاندارد قرار گرفته که از این تعداد مصرف انرژی حدود ۶۰ درصد از این واحدهای تولیدی در حد مجاز و استاندارد بوده است .

فرزانه گفت : واحد های مشمول استان در اسرع وقت شرایط لازم را برای ممیزی کارشناسان استاندارد و اخذ گواهی انطباق معیار مصرف انرژی را فراهم آورند .

شرکت سیمان نیزار قم در اوایل خرداد ماه ۱۳۸۲ به منظور تامین سیمان خاکستری استان قم و استان های همجوار به ثبت رسیده است. این شرکت با ظرفیت اسمی ۳۳۰۰ تن کلینکر در روز و تولید بیش از یک میلیون تن سیمان خاکستری در سال، تنها کارخانه تولید سیمان خاکستری در سطح استان قم می باشد.

عناوین برگزیده