تاریخ: ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۶:۳۷
بازدید: ۲۹۵
کد خبر: ۵۰۳۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

رکورد شکنی قیمت مس در بازار نیویورک

می متالز - قیمت مس معامله شده در بازار کومکس نیویورک (Comex) به بالاترین رقم خود ظرف ۲ سال گذشته رسید. کارشناسان دلیل این امر را خوشبینی ها نسبت به افزایش نیاز بازار چین و همچنین نشانه هایی از کاهش ذخایر جهانی این فلز پرمصرف می دانند.
رکورد شکنی قیمت مس در بازار نیویورک

در بازار کومکس نیویورک، قیمت مس برای تحویل در ماه سپتامبر، به رقم ۶ هزار و ۲۹۲ دلار رسید که افزایش حدود ۴ درصدی را نسبت به روز پیش از آن نشان می دهد و وبالاترین رقم ثبت شده برای این فلز پس از میانه ماه مه سال ۲۰۱۵ است. همچنین این عدد، ۲۸ درصد بیشتر از قیمت سال گذشته مس در همین ماه و نشان از بازگشت رونق به بازار مس است.

هرچند که واردات مس تصفیه شده در ماه ژوئن در چین کاهش ۱۸ درصدی را نشان می دهد، اما افزایش واردات مس کنستانتره در همین ماه افزایش ۲۳ درصدی را نشان می دهد و نشان از افزایش واردات ۱٫۴ میلیون تنی چین نسبت به ماه پیش از آن است. همچنین اتفاقاتی همچون ناآرامی ها در بزرگ ترین معادن مس جهان، همچون کاهش ذخیره مس معدن اسکاندیدا (Escondida) در شیلی و همچنین اعتصاب کارگران در معدن مس گرزبرگ در اندونزی (Grasberg) باعث شده است که قیمت این فلز افزایش پیدا کند.

عناوین برگزیده