تاریخ: ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۵۹
بازدید: ۳۲۵
کد خبر: ۵۰۴۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
فولادگر:

لزوم تاثیر تفاوت قیمت سنگ آهن داخلی با بازارهای جهانی در قیمت‌گذاری محصولات

می متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن، گفت: قیمت سنگ‌آهنی که در اختیار صنایع فولاد و ذوب‌آهن قرار می‌گیرد پایین‌تر از بازارهای جهانی است و این مسئله باید در قیمت گذاری‌ها اعمال شود.
لزوم تاثیر تفاوت قیمت سنگ آهن داخلی با بازارهای جهانی در قیمت‌گذاری محصولات

به گزارش می متالز، حمیدرضا فولادگر در خصوص اختلاف قیمت سنگ‌آهن ارائه شده در بازار داخلی کشور و سنگ آهن در بازارهای جهانی، اظهار داشت: اینکه‌ صنایع معدنی به‌صورت عام و صنعت فولاد به‌صورت خاص در کشور ما مزیت حساب می‌شوند این است که قیمت مواد معدنی و انرژی در کشور ما پایین‌تر از نرخ جهانی است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حوزه نفت و گاز نیز که در کشور مزیت نسبی دارند به همین اختلاف قیمت نسبت به بازار جهانی  است، گفت: طبعاً مزیت نسبی را در ملاحظات اقتصادی، برآورد قیمت تمام شده فولاد و در بحث رقابت این محصول در نظر گرفته شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در زمان تصمیم‌گیری در زمینه قیمت‌گذاری و قیمت تمام شده محصول باید مزیت نسبی را در این صنعت در نظر گرفت، اضافه کرد: قیمت سنگ‌آهنی که در اختیار صنایع فولاد و ذوب‌آهن قرار می‌گیرد پایین‌تر از بازارهای جهانی است و این مسئله باید در قیمت گذاری‌ها اعمال شود.

فولادگر در خصوص اینکه چرا قیمت آهن به نسبت بازار جهانی مشخص می‌شود اما قیمت سنگ آهن در بازار داخلی تعیین می‌شود، اظهارداشت: بحث قیمت‌گذاری‌ها همیشه در کشور وجود دارد اگر رقابت‌پذیری در این مورد وجود دارد عرضه و تقاضا در بازار قیمت را تعیین می‌کند اما اگر انحصاری باشد باید دولت، شورای رقابت و یا سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده به مسئله ورود کند.

عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: قطعا بین کیفیت سنگ‌آهن موجود در بازار جهانی و بازار داخل کشور اختلاف وجود دارد اما باید دید آیا این اختلاف کیفیت بر اختلاف قیمت نیز تاثیرگذار است یا خیر.

عناوین برگزیده