تاریخ: ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۳:۴۷
بازدید: ۳۶۳
کد خبر: ۵۰۵۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
رئیس کمیسیون معدن اتاق ایران:

بخش خصوصی در حال ‌توسعه زنجیره تولید در بخش معدن است

می متالز - رئیس کمیسیون معدن اتاق ایران در نشست مردادماه این کمیسیون از آغاز بهره‌برداری از معدن مهدی‌آباد در یک ماه گذشته خبر داد و از این معدن به عنوان دومین ذخیره سرب و روی جهان یاد کرد.
بخش خصوصی در حال ‌توسعه زنجیره تولید در بخش معدن است

رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق ایران در نشست مردادماه این کمیسیون ضمن اعلام این خبر که طی یک ماه گذشته بهره‌برداری از معدن سرب و روی مهدی‌آباد آغاز شده  گفت: خوشبختانه بعد از سه دهه توقف، بخش خصوصی واقعی بهره‌برداری از دومین ذخیره سرب و روی جهان را آغاز کرد.

بهرام شکوری، رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق ایران در مورد کنسرسیوم ایجاد شده در پروژه معدن مهدی‌آباد گفت: بخش خصوصی موفق شد با ایجاد کنسرسیوم، بهره‌برداری و تأسیس کارخانه‌های فرآوری در پروژه معدن مهدی‌آباد را به عهده بگیرد. خوشبختانه این کنسرسیوم موفق شد کار خود را با قدرت آغاز کند تا آنجا که وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز بر این ادعا صحه گذاشت.

این عضو هیات نمایندگان اتاق ایران ادامه داد: قرار است کارخانه‌های فرآوری با ظرفیت 200 هزار تن تأسیس شوند و این روند سالیانه با همین میزان دنبال خواهد شد.

وی با اعلام این خبر که بهره‌برداری از معدن مس و کنستانتره اسمالون یزد نیز در همین مدت آغاز شد، تصریح کرد: این اخبار خوب همگی حاکی از آن است که بخش خصوصی در حال توسعه زنجیره تولید در بخش معدن است.

شکوری در ادامه از پیگیری روند بررسی قانون معادن در کمیسیون سخن گفت. به باور وی برای تحقق اهداف تعریف شده در کمیسیون، بخش خصوصی نباید منتظر دولت بنشیند. وی گفت: بخش خصوصی باید خود دست به کار شده و برای رسیدن به اهداف خود با برنامه‌ریزی دقیق جلو رود.

وی ایجاد کنسرسیوم‌ها را بر اساس تجربه اخیر در پروژه معدن مهدی‌آباد، مؤثر و مفید ارزیابی کرد و افزود: بخش خصوصی زمانی که در کنار هم قرار گیرد می‌تواند اقدامات قابل‌توجهی انجام دهد.

عناوین برگزیده