تاریخ: ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۹:۵۶
بازدید: ۱۵۱
کد خبر: ۵۰۶۳
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

معاون وزیر صنعت:قرارداد همکاری با رنو در مراحل نهایی کار است

می متالز - معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کارهای حقوقی شرکتی که باید در قرارداد رنو به عنوان شریک تجاری منتقل شود، در حال انجام است و تقریبا همه مطالب مربوطه نهایی شده است.
معاون وزیر صنعت:قرارداد همکاری با رنو در مراحل نهایی کار است

«محسن صالحی نیا» روز یکشنبه در خاتمه آیین رونمایی از موتور سه سیلندر ملی در جمع خبرنگاران درخصوص آخرین وضعیت قرارداد با شرکت رنو، افزود: تاکنون قول های مختلف و متفاوتی از سوی مسئولان برای تحقق این قرارداد داده شده و امیدواریم به زودی شکل بگیرد.
وی در پاسخ به پرسشی درخصوص اینکه چالش اصلی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و رنو بر سر حفظ بازار ایران در معاملات است، ادامه داد: ارزش اقتصادی پیش بینی شده در قرارداد بر اساس دستکم 60 هزار دستگاه خودرو است که به حداکثر 120 هزار دستگاه ختم می شود که ارزش خوبی است.
صالحی نیا همچنین درباره قرارداد شرکت ماموت با شرکت فولکس واگن آلمان، خاطرنشان کرد: این قرارداد که برای تولید آماده شده، اواخر شهریورماه امضا می شود و باید زمینه های لازم را برای تولید خودرو آماده کنند.
فولکس واگن که سال گذشته به عنوان برترین تولیدکننده خودرویی جهان شناخته شده است، از طریق نماینده رسمی خود، شرکت ماموت خودرو در ایران آغاز به فعالیت کرد.
ماموت خودرو مسئولیت فروش و خدمات پس از فروش خودروهای سواری فولکس ‌واگن در ایران را برعهده دارد. این شرکت از مردادماه با دو مدل از خودروهای پرفروش فولکس ‌واگن آغاز به کار می کند، سپس برای تامین نظر طیف وسیعی از سلایق مشتریان، به سراغ محصولات دیگر این برند آلمانی خواهد رفت.
به گفته «آندرس سانت ینسن» مدیر پروژه بازار ایران، با بازگشت فولکس واگن به ایران و ارایه آخرین مدل محصولات فولکس به مشتریان ایرانی، روابط بین المللی خود را بیشتر از قبل تقویت می کنیم.
صالحی نیا همچنین با اشاره به قرارداد منعقد شده بین کرمان موتور و شرکت هیوندای، بیان داشت: این قرارداد روی 2 خودرو بسته شده که برای شروع کار، دستکم 30 درصد از تولید خودروها داخلی سازی خواهد بود و در فاز بعدی تا پایان سال به 40 درصد افزایش خواهد یافت.

تیبای برقی

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به پرسش ایرنا درخصوص تیبای برقی، عنوان داشت: شرکت سایپا در برنامه میان مدت خود تولید خودروهای برقی از جمله تیبا را در دستور کار قرار داده و در این زمینه با شرکتی که توسعه دهنده پلتفرم های برقی است در حال مذاکره است.
وی از در دست تصویب بودن آیین نامه ای در دولت در خصوص تامین زیرساخت های لازم برای این کار خبر داد و گفت: در این آیین نامه نقش وزارت نیرو، شیوه های شارژ خودروها و وظایف مراجعی نظیر وزارت کشور که باید در تامین زیرساخت ها همکاری کند، همچنین چگونگی تامین قطعات، تعرفه های حقوق ورودی و ... دیده شده است.
پیش از این «مهدی جمالی» مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه خودروی تیبای برقی در حال آزمایش است، گفته بود: این خودرو پس از پشت سر گذاشتن موفقیت آمیز آزمایشات، در آینده ای نزدیک عرضه خواهد شد.
پیش از ظهر امروز در مراسمی نخستین نمونه موتور ملی سه سیلندر پرقدرت و کم مصرف یورو 6 تولید شده در شرکت سایپا با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست رونمایی شد.

منبع: ایرنا
عناوین برگزیده