تاریخ: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۲:۱۸
بازدید: ۴۹۸
کد خبر: ۵۰۹۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران :

ایدرو راهی برای تجاری سازی طرح های تحقیقاتی گشوده است

می متالز - ایدرو در چشم انداز برنامه های آینده خود به عنوان یک سازمان توسعه دهنده و توسعه گر به دنبال کمک به واحدها و مجموعه های دانش بنیان است ، تا ارزش افزوده بالاتری به دست آورند .
ایدرو راهی برای تجاری سازی طرح های تحقیقاتی گشوده است

 رییس هیات عامل ایدرو با اشاره به اینکه طرح دانش بنیان تولید انواع غشاءهای صنعت آب با همکاری ایدرو و دانشگاه صنعتی شریف به مرحله تجاری سازی رسیده ، ‌تصریح کرد : ایدرو در شرکت های دانش بنیان سرمایه گذاری کرده که تعدادی از این سرمایه گذاری ها مانند همین طرح تولید انواع غشاهای تصفیه صنعت آب به نتیجه رسیده است .

منصور معظمی با اشاره به اینکه کشور به لحاظ زیست محیطی و نیز کمبود آب و هدر رفت منابع آبی دچار مشکل است ،گفت : این پروژه یک فرصت طلایی را در این باره فراهم می آورد .

معاون وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت در خصوص ورود ایدرو به موضوع توسعه شرکت دانش بنیان تصریح کرد : ایدرو در چشم انداز برنامه های آینده خود به عنوان یک سازمان توسعه دهنده و توسعه گر به دنبال کمک به واحدها و مجموعه های دانش بنیان است ، تا ارزش افزوده بالاتری به دست آورند .

رییس هیات عامل ایدرو با اشاره به فناوری بسیار بالای طرح تولید ممبران اظهار داشت : بر این اساس ایدرو با تکیه بر دانش و خلاقیت متخصصان توانمند داخلی و با انعقاد قراردادی دانش بنیان با دانشگاه صنعتی شریف نسبت به طراحی و ساخت تجهیزات و ماشین آلات و تدوین دانش فنی این پروژه و در ادامه با تاسیس شرکت غشاگستر دالاهو نسبت به تولید و تجاری¬سازی این محصول دانش بنیان در شهرک تحقیقاتی کاوش اقدام کرد.

به گفته معظمی تا کنون این محصول هیچ گونه نمونه مشابه در ایران نداشته و صددرصد این محصول وارداتی است و هم اکنون سالانه حدود ۱۰۰هزار انواع ماژول های ممبران تصفیه آب وارد کشور می شود .

عناوین برگزیده