تاریخ: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۳۹
بازدید: ۵۱۴
کد خبر: ۵۱۱۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
گزارش هفتگی "اچ کیو" از کالاهای اساسی؛

افت و خیز کامودیتی ها

می متالز - در هفته گذشته کالاهای اساسی در بازارهای جهانی روند متفاوتی را تجربه کردند.
افت و خیز کامودیتی ها

هفته گذشته در بازار انرژی، شرایط تنها برای نفت مساعد بود که علت آن کاهش تولیدات نفت شیل بود. با مساعد شدن آب و هوا، گاز طبیعی روند نزولی داشت.

قیمت زغال سنگ نیز سقوط کرد و پیش بینی می شود این کاهش قیمت تا آخر سال نیز ادامه یابد. این در حالی است که در بازار فلزات شرایط امیدوار کننده بود. با کاهش ذخایر مس و آلومینیوم، این فلزات با افزایش قیمت مواجه شدند و افزایش نرخ بهره نیز به بالا رفتن قیمت طلا کمک کرد.شرایط نا مناسب آب و هوا روی محصولات کشاورزی تاثیر چشمگیری داشت و سبب افزایش قیمت گندم و سویا شد.

نگاهی گذرا به بازار کالاهای اساسی داریم.

بازار انرژی

نفت: کاهش تولید نفت شیل موجب افزایش قیمت نفت به ۴۸.۴۸ دلار به ازای هر بشکه شد و قیمت نفت برنت نیز به بالای ۵۰ دلار و چیزی در حدود ۵۰.۲۰ دلار به ازای هر بشکه صعود کرد.

گاز طبیعی: سرانجام در هفته گذشته، پس از گذشت هفته هایی با تخمین شرایط آب و هوایی نا مناسب، پیش بینی مساعد شدن آب و هوا قیمت گاز طبیعی را تا ۲.۹۲۵ دلار به ازای هر واحد حرارتی بریتانیا پایین کشید.

زغال سنگ: علیرغم افزایش قیمت کوتاه مدت زغال سنگ به علت افزایش مصرف انرژی چین، قیمت این کالای اساسی در هفته گذشته سقوط کرد و پیش بینی می شود تا آخر سال ادامه یابد.

 

بازار فلزات

مس: خبر هایی حاکی از کاهش ذخایر جهانی مس و افزایش میزان تقاضا ی چین سبب شد مس شاهد بیشترین مقدار قیمت در دو سال گذشته یعنی ۲.۸۵ دلار به ازای هر پوند باشد.

فلزات گران بها: با نگرانی سرمایه گذاران از افزایش نرخ بهره، قیمت طلا به ۱۲۵۲.۱۴ دلار به ازای هر اونس رسید.

دیگر فلزات: به پشتوانه ی تخمین کاهش دخایر آلومینیوم، قیمت این فلز به ۲۰۷۰ دلار به ازای هر تن افزایش یافت.

 

بازار کشاورزی

گندم: با گزارش کشاورزان از شرایط نا مساعد محصولات به دلیل نا مناسب بودن آب و هوا در فصل بهار و هم چنین خشکسالی، قیمت گندم افزایش یافت.

ذرت و سویا: شرایط بد آب و هوا روی سویا نیز بی تاثیر نبود و موجب افزایش قیمت آن تا ۱۰.۱۷ دلار به ازای هر پیمانه شد.

عناوین برگزیده