تاریخ: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۴۸
بازدید: ۷۳۲
کد خبر: ۵۱۱۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان مرکزی خبر داد:

استان مرکزی رتبه اول کشور را در زمینه صدورگواهی و پروانه تحقیق و توسعه صنعتی

می متالز - رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان مرکزی گفت: این استان در صدور گواهی و پروانه تحقیق و توسعه صنعت در سال جاری جایگاه اول کشور را دارد.
استان مرکزی رتبه اول کشور را در زمینه صدورگواهی و پروانه تحقیق و توسعه صنعتی

« محمد رضا حاجی پور »در نشست هم اندیشی فعالان صنعتی در دلیجان افزود: در سال 94 این استان در صدور پروانه تحقیق و توسعه صنعت رتبه بیست و هشتم کشور را داشت و این شاخص پارسال به رتبه سوم و امسال رتبه اول کشور ارتقا یافته است.
وی گفت :ملاک توسعه همه جانبه این است که راهبردهای توسعه محور در زمان کوتاهتری سپری شود و پایه توسعه صنعتی ضریب بهره مندی قابل قبول از دانش و فناوریروز است و یکی از الزامات توسعه دانش محور و رهایی از اقتصاد تک محصولی، توجه ویژه به مقوله تحقیق و توسعه در بنگاه های صنعتی و معدنی است.
وی بیان کرد: تحقیق و توسعه عامل اصلی بهینه سازی فرآیندها و به کارگیری مناسب منابع طبیعی در ایجاد محصولات با ارزش افزوده بالا و رقابت پذیر در سطح بین الملل و درنتیجه تحقق رشد اقتصادی مطلوب است.
حاجی پور، بر لزوم برگزاری آموزش های کاربردی با هدف ارتقای سطح دانش بنگاه های صنعتی تاکید کرد و افزود: با افزایش کمی و کیفی آموزش ها، کالا با کیفت و با قدرت رقابت پذیری تولید می شود.
وی تاکید کرد: بر این اساس بایستی سطح دانش فعالان بخش صنعت، معدن و تجارت به عنوان یک ضرورت اجتناب ناپذیر بالارود.
حاجی پور با تقدیر از شرکت فرش پاتریس دلیجان گفت: این شرکت با وجود سه شیفت کاری بدون استفاده از تسهیلات، واحدی موفق در سطح استان مرکزی و شهرستان دلیجان به شمار می آید.
وی در خصوص تسهیلات رونق تولید گفت: سامانه بهین یاب به منظور پرداخت تسهلیات رونق تولید برای متقاضیان حوزه تولید فعال است و این تسهیلات برای بازسازی و نوسازی صنایع در استان اعطا می شود.
وی ادامه داد: واحدهای تولید عایق رطوبتی در دلیجان می تواند با مراجعه و ثبت نام در این سایت از تسهیلات رونق تولید برای نوسازی ماشین آلات، برخورداری از فناوری روز، افزایش سرمایه در گردش و سرمایه ثابت اقدام کنند.
وی در خصوص میزان مصرف قیر در تولید عایق رطوبتی گفت: اختلاف نظری بین انجمن عایق رطوبتی با استاندارد وجود دارد و در این زمینه اداره استاندارد معتقد است میزان مصرف قیر در تولید عایق رطوبتی بایستی از 30 درصد به 50 درصد اعتقاد انجمن برسد.

عناوین برگزیده