تاریخ: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۸:۵۹
بازدید: ۳۱۲
کد خبر: ۵۱۵۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

کشورهای اتحادیه اروپا، بیش از 6 میلیون تن ورق گالوانیزه تولید کردند

می متالز - بر اساس گزارش انجمن صنایع گالوانیزه اروپا در ماه مِی 2017، حدود 800 طرح تولید ورق گالوانیزه در این منطقه وجود دارد که در مجموع دارای ظرفیت اسمی تولید سالانه 7 میلیون و 500 هزار تن ورق فولادی گالوانیزه هستند.
کشورهای اتحادیه اروپا، بیش از 6 میلیون تن ورق گالوانیزه تولید کردند

انجمن صنایع گالوانیزه اروپا (European General Galvanizers Association) از 22 کشورِ عضو تشکیل شده است که سالانه اطلاعات تولید خود را به این انجمن ارائه می‌دهند. این انجمن عموما بازارهای جهانی این محصول را رصد می‌کند و در برنامه‌ریزی‌های تولید و استراتژی‌های بازاریابی به تولیدکنندگان این منطقه کمک می‌کند. بنا به یکی از گزارش‌های این انجمن، در سال 2016 حدود 6 میلیون و 100 هزار تن ورق گالوانیزه در اروپا تولید شد. سهم کشورهای اصلی تولیدکننده از ورق‌های گالوانیزه تولید اروپا در نمودار 1 آورده شده است. همان‌طور که در نمودار مشاهده می‌شود به ترتیب آلمان، ایتالیا، لهستان، اسپانیا، ترکیه، ایرلند و انگلستان بزرگترین تولیدکنندگان این ورق‌‌ها در اروپا بودند. همچنین گفتنی است که آلمان بزرگترین تولیدکننده فولاد در اتحادیه اروپا نیز است. این کشور در سال 2016 با تولید حدود یک میلیون و 500 هزار تن ورق فولادی گالوانیزه در رتبه اول تولید این محصول در اروپا قرار گرفت.


بنا به آمار منتشر شده از سوی انجمن صنایع گالوانیزه اروپا، میزان تولید ورق‌های فولادی گالوانیزه در منطقه اروپا در سال 2003 حدود 6 میلیون تن بود، پس از این سال میزان تولید این ورق‌ها در این منطقه روند صعودی را طی کرد و در سال 2008 به حدود 7 میلیون تن رسید. پس از آن، همزمان با بحران‌های اقتصادی آمریکا که دامن سایر مناطق دنیا را نیز گرفت و مصرف بسیاری از محصولات در دنیا را کاهش داد، میزان تولید ورق‌های گالوانیزه اروپا نیز در سال 2009 حدود 13 درصد نسبت به سال پیش از آن کاهش پیدا کرد و به حدود 6 میلیون و 100 هزار تن رسید. ولی با بهبود شرایط در سال‌های بعد، میزان تولید این ورق‌ها رشد کرد تا جایی که در سال 2011 به بیش از 6 میلیون و 500 هزار تن افزایش یافت. اما با از سر رسیدن موج دومی از بحران‌های مالی در برخی از کشورهای حوزه یورو، این روند صعودی تولید ادامه پیدا نکرد و در سال 2012 و 2013 میزان تولید این ورق‌ها در این منطقه با کاهش مواجه شد؛ به‌طوری که در سال 2013 حجم ورق های گالوانیزه تولید شده به کمترین میزان خود از سال 2003 یعنی حدود 5 میلیون و 700 هزار تن رسید. اما با بهبود اوضاع اقتصادی کشورهای این منطقه از سال 2014 روند رو به رشد تولید این محصول برای دومین بار طی این دوره در این منطقه ادامه یافت و در سال 2016 به حدود 6 میلیون و 100 هزار تن رسید.

با این حال، انجمن صنایع گالوانیزه اروپا در گزارش ماه مِی خود، خبر از 800 طرح جدید و توسعه‌ای تولید ورق‌های فولادی گالوانیزه شده در منطقه اروپا می‌دهد. بنا به این خبر، مجموع ظرفیت اسمی تولید ورق‌های فولادی گالوانیزه این طرح‌ها به حدود 7 میلیون و 500 هزار تن در سال می‌رسد.

عناوین برگزیده